Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 mars 2019

Melodikrysset v 10, 2019

Av Kvasthilda - 9 mars 2019 11:50

En lördag i stugan. O som vanligt när jag kommer hit börjar det blåsa. O det har det gjort, oavbrutet sen natten mot fredag. Snön yr åt alla håll och vägarna driver igen. 

Inne i stugan är det varmt o gott, med nyinstallerade element och en brinnande kamin. Löste krysset, med vissa besvär under direktsändningen och har sedan jobbat lite med foton till bloggen och Barbies 60-årsdag idag. Men krysset då. Så här fick jag ihop det idag. 


Herb Alpert spelade Tijuana Taxi


Weeping Willows sen, med Like A Butterfly. Internetplanen saknade en pil så s-et hamnade utanför. 


Jag vet ett litet hotell. Jules Sylvain. Där kan man, om det inte är fullständingt fullsatt, få logi för natten. 


O blir man lite sugen på nåt gott kanske man kan beställa sig en punsch, Gott om det är bitande kallt som här. Då vill man INTE ha is till den....

Varför är där ingen is till punschen?
Varför är där ingen is till punschen?
Varför är där ingen is till punschen?
Detta hände sig på den goda tiden,
den gamla goda tiden
då landet var en enda lycklig -
Leve Kung Oscar! - idyll.

Povel Ramel. 


Som stormen river öppet hav, så möts vi här i natt.
Två vilsna skepp på väg i kvav, söker morgonen få fatt.
Där vi når vårt mål till slut, och jag vilar i din famn,
när vinden ebbat ut.

Jeanette Köhl sjöng duett med Loa Falkman. 


Lite Lagens änglar på det. L.A Law


På andra sidan staterna ligger New York. 

I like New York in June, how about you
I like a Gershwin tune, how about you
I love a fireside when a storm is due
I like potato chips, moonlight
Motor trips, how about you

Rosemary Clooney hade med sig Bing Crosby i en duett. 


Hederos & Hellberg på det. Heaven stood still. De hade med sig Sara Edin i gruppen som spelade på såg


Sång på franska sen, med musik av Nino Rota. Love Theme ur Gudfadern


Cincinatti Pops tog oss till Wien i dagens eldemandubbel.

Andra uppgiften var en lågmäld, instrumental version av Bohemian Rhapsody. Det är också titeln på filmen om Freddie Mercury och hans liv med Queen


Vi åker Down Under o hälsar på Men at Work. De var ju, som titeln också hintar, från Australien.

I come from a land down under
Where beer does flow and men chunder
Can't you hear, can't you hear the thunder?
You better run, you better take cover, yeah

Semestersommar för mig. 


Vi slutar med The Power of Love, från Tillbaka till Framtiden. Huey Lewis and the News


Får se vad nyheterna skriver ikväll. Final i Mello. Blir det John Lundvik som  tar hem det? Eller nån helt annan (skräll)? Vi får se. Eller höra. 

Ha en skön fortsatt lördag! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards