Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 december 2019

Av Kvasthilda - 13 december 2019 21:21

Haft en trevlig dag idag. Vaknade med en orolig tanke. Har jag försovit mig?? Min mobil ringde, men insåg att det var den privata. Lyfte o kollade. Maken. La ner den igen. O tog upp den en gång till för att kolla tiden o fundera varför larmet inte ringde. Den hade snoozat om. Sen när? Insåg att den troligtvis avbröts av Makens ringsignaler. Klev upp. 
Hade ett ärende att göra i Narvik. Besök en butik jag spanade in fönstret på häromdagen och köpte lite julgransdekorationer. De har fantastiska grejer. Många typiskt norska och några allmänna. Bland annat änglavingar i guld som var vad jag var ute efter. Hittade tre olika i butiken. Har inte dubbelkollat ännu, men det paret jag såg i fönstret såg ut exakt som de från Åhléns som Bea köpte till mig. De kostade cirkus en tjuga styck. De norska gjorde inte det. Inte ens med rean. Berättade det för tjejen i kassan o hon "VA?? Skojar du??" Nä, men de är vita. Skulle plocka fram alla vingarna o jämföra men har inte hunnit så långt ännu. De hade en SVART snögubbe. Så jädra söt!! Köpte en silverfärgad jag tänkte ställa med kyrkan. De svarta stod i kassan o hade redan betalt när jag fick ögonen på dem. Får väl ta en tripp nån dag nästa vecka. Dotra skulle gå bananas i den butiken. De hade en vansinnigt söt hjort som jag bara var tvungen att gå o kolla prislappen på.... Anade att det skulle vara minst tresiffrigt... Mjo. 1200. Typ. Fast nån hundring billigare då, med rabatten. Hysteriskt. Typisk norsk julhjort. Eller ren. Fast definitvt INTE en ren. Norska julrenar ser inte ut som våra, utan som Disneytomtens renar. En viss skillnad. 


Trevligt sällskap hem från Narvik sen. Mycket snack om allt möjligt. Migrän, Palmelind, semestrar, hundar o mycket annat. 


O Boris Johnson tog hem en jordskredsseger. Kompisen "firade" detta med att plocka ner sin engelska flagga från tavlan i köket o klippte den i bitar... Får se hur det går för Jonas, min gamla klasskompis som är gift med en engelsk tjej o bor i England sen några år tillbaks. Brexit o xenofobin innefattar även européer. Invandrare som invandrare. Vet inte om han har amerikanskt (och svenskt) medborgarskap. Han bodde många år i USA med en tidigare familj, de skiljdes och så småningom träffade han Claire och fick fler barn och hon ville flytta "hem". Så jävla läskig världen är. 

Av Kvasthilda - 13 december 2019 09:00


Eget tema nr 42 Elva

347/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards