Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2019

Av Kvasthilda - 31 juli 2019 21:50

Undrar var jag har alla mina näsdroppeflaskor? Många är nog tomma o kastade men nån måste det finnas ännu. Behöver en till natten. Snorar o hostar. Sommarförkylningar är de roligaste som finns. Not. Hoppas mor o far klarar sig bra. Men farsan är så jävla vrång o sur så det finns väl inte en förkylning i världen som biter på honom. Han gnäller o skäller på avkommorna. Storebror har åkt därifrån idag så nu är det fritt fram att gnälla o klaga på den yngre generationen. Varför inte vara glad att de är där? Bah. Junior har en förmåga att kunna stänga öronen i alla fall, även om det tar på humöret. Dotra å andra sidan har samma humör som sin morfar så där blir det jobbigare. 

Måste se om jag hittar några droppar. O får sova inatt. Ska upp långt före min egen vaknatid i morgon. För att sen sitta en hel dag i Svappavaara o göra ingenting. *suck* 

Av Kvasthilda - 31 juli 2019 09:00


Tema nr 255 Semester

212/365


Semester. Sommar. Sol. Sad. Nä, bad. O en unge så glad. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 31 juli 2019 06:34

Ska det vara så illa? En jävla punktering på så fel ställe det bara går?? Det har rapporterats om olyckan på E10 idag och Fremover säger att det förmodligen rörde sig om en punktering på ett framdäck som orsakade att ekipaget inte gick att styra o den for rakt in i den lilla varubussen. FY FAN. 

Av Kvasthilda - 30 juli 2019 15:30

Skönt. Fick klart alla fotona :) Även juli månads 365 foton är klart!
Tar just en paus i dagens gör-absolut-ingenting-vettigt-syssla med att se Twilight 1-4. Hostar. Heeela tiden.
Dotra ringde o surrade bort en stund. Bland annat berättade hon om ödlan kattskrället kommit in med. Hennes far nämnde det häromdagen o jag trodde det var Luna som tagit en ödla, men hon äter aldrig på dem och den hade inget huvud. Nädå. Den sedvanliga lilla mördaren var i farten, Cornelis. Dotra skulle ta bort ödlan o såg att det rörde sig i magen. Snabbt som attan blev det kejsarsnitt på den huvudlösa ödlan och ut tittade det sju små bebisar. En levde inte, tre såg inte ut att må så bra o tre sprattlade omkring. Hon har sedan gett de sist hon såg dem, sex levande ödlebarnen bladlöss och spindelbebisar att gnaga på. Nu lever de i en låda hos Carro, i väntan på att dotten åker tillbaks ner till Fällfors. Jisses... 

Apropå mat.... (blech) så jag ska passa på att laga lite mat. Måste ju äta NÅT. Blir korv på längden o tvären hela månaden.

Ikväll/inatt blir det jobb. Min absolut värsta tur. Noll sömn. Fyllebritsen i KOS väntar. Denm läskiga dagbädden med galonklädsel. Eller jaja. Syntetskinn. Med betoning på syntet. 

Av Kvasthilda - 30 juli 2019 09:00


Tema nr 216 Plums!

211/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 juli 2019 14:23

Tre kvar. O en halvtimme till klockan tre. Ska jag få ihop tre temabilder till före det så man kan släppa en grej av allt som hänger över huvudet? 

Av Kvasthilda - 29 juli 2019 09:00


Tema nr 150 Klöver

210/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

24

Av Kvasthilda - 29 juli 2019 00:12

Tjugofyra. Det är antalet teman som inte har nån bild i juli. Jag har elva temafoton som ska hitta en bra plats i månaden. Men det är fortfarande lika många kvar som inget har. Har massor med bilder som väntar men inte ett enda passande tema. Bööörk. Tur nog finns det en massa tomma platser kvar för egna teman. 


Vaken surrar om lukt. Ja. Att sitta hopklämd med folk man inte känner i en tågkupé - folk som luktar apa. Blä. 

RomCom. Fyra bröllop o en begravning - serie på G. Hmm. 


Kliar i halsen. Förkyld. Hostar. Åbeliten hostar som en tok. Pigan hostar och har ont i halsen. Undrar hur sjuka mor o far kommer att bli? Jäkla sommarförkylningar. 


O nu måste jag krypa i säng. Tröööött. Varit vaken sen fem i morse. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards