Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 juli 2019

Av Kvasthilda - 15 juli 2019 18:07

Märkte aldrig att gubben kom hem inatt. Kollade mobilen och ett sms med "Gällivare" kom in före halvtolv. Då sov jag. Vaknade till när katten hoppade över mig o använde min höft som språngbräda. Bah, en time till klockan ringer. Måste ha somnat om rätt omgående för minnet försvann tills den ringde. 

Var bara att packa ryggan o dra till jobbet. Sova nån timme i svappis före hemfärd. O just ja. Fick ju ett mobilsamtal förra veckan från en av insarna. "Ring mig, Skulle behöva prata med dig" Öhhh. Vad har jag nu gjort?? Visade sig inte ha ett jota med mig att göra, utan min namne i firman. Nån hade adresserat en synergi till mig... Fast inte till mig utan till den andra. Skulle den iaf. Jag har inte sett nåt, så den svansade väl runt kanske innan den hittade rätt. Ajnånåthin. Inte första gången jag får grejer som ska till hojna. 

Hade hoppats få raida en armerad M2 idag, men middagen stod i vägen för det... Hoppas P hittar nåt skoj åt mig i stället. Raida får vi göra när hon kommer hem igen. 

Svågern bjöd på mat idag. Törstig som en kamel ikväll. Fast det var nog mitt fel. Eller vårt bådas. Stekt röding med pottimos o nåt som skulle likna sås. Hur gör man, frågade han? Ehh. Du har lagat god mat i femtio+ år o borde väl veta det? Han letade fram en buljongtärning som blinda jag inte hittade. Hade då redan saltat det som skulle bli nån form av mjölk/gräddredning. I med tärningen o bam, blev det nåt annat. Åsså lite dill på det. Fy fan vad gott. Men salt. 

Av Kvasthilda - 15 juli 2019 09:00


Eget tema nr 22 Strimmor

196/365


Var tvungen att ta ett par mobilfoton på molnstrimmorna. Det är faktiskt panoramabilder men jag klippte dem precis innan bilden nådde trädtoppen bakom mig. Urläckert. O knallblå himmel. 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards