Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 januari 2020

bambambom

Av Kvasthilda - 1 januari 2020 20:59

Gott Nytt År alla därute! 


Det small rätt bra inatt, men Luna brydde sig inte om fyrverkerierna. Har haft två husdjur som vi väl kan kalla våra - även om det ena började som Dotras kisse. Långhåriga normaltaxen Romanicas Dacke med samma födelsedag som matte (om än X antal år senare) och katten Sigrid, som kallas Luna, som är lika årsgammal som sin fd lillhusse (och som tyvärr är kontaktallergisk mot henne). 

Satt uppe till strax efter tolvslaget o katten kunde inte bry sig mindre om vad som pågick utanför fönstren och husväggarna. 



Ska klura lite på 365orna, då det börjat om igen idag, denna första dag av tjugotjugo. Hade en konversation med dotra som sa att tjugotjugo kan man säga, men va' fan.... tjugotrettio blir ju knäppt. Blir väl att lägga till hundra då, som man gör med 19hundra. Inte fasen har man sagt nittonsextio, utan nittonhundrasextio... Det är nog bara det att människan i allmänhet har lite svårt för det där med tjugohundra. MM. Dacke ovan är född MCMLXXXVII. "Den andra", dvs Luna föddes MMXIII. DET är lite lättare att greppa. Latinska siffror. Jag har en bok om Zorn (om jag minns rätt) o titeln på den den är galet proppad med romerska nuffror. Ingår ett C också bland alla M o X o I. Många är det. Måste ha varit nåt från 40- eller 60-talet. När föddes han? Mycket tidigare än så. Äh. Minns inte vad årtalet stod för. Eller var det kanske Carl Larsson? Bah. Inte ens det minns jag. Dyker väl upp i minnet nån dag. Det närmaste X-et-. Decenniet. 

O det där med EX.... Återigen. Hörru.... Ta det med mig. Du är ett av mina barn. Om än inte av blod och födsel. Ta bort blockeringen. Jag är en person i världsalltet. Med egna tankar och åsikter. Har du nånsin tvekat på vad jag tyckt o tänkt? Eller är det återigen hjärnspökena som överröstar allt? Däremot du kan ju aldrig ifrågasätta vems väl och ve jag sätter före andras? Eller vilkas? Mitt eget blod går före allt annat. Lejonmödrar. Eller vanliga Homo Sapiens. ♥ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:00


  Tema nr 297 Stubbe 111/366   "Visst är man lite fånig" sa grannen när hon la en hatt på en stubbe i höstas och dekorerade den med lite rönnkvistar. "Fånig får man visst vara", svarade jag då. Den är jättegullig med den lite trötta hatten ov...

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards