Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 17 januari 2020

svettigt

Av Kvasthilda - 17 januari 2020 01:15

Gah. Så trött. Huff vilka skift man har. 

Blev inte persontåget. Hade kanske hunnit till slut, då jag anlände Narvik i någorlunda OK tid, men det hade inneburit en stressig språngmarsch dit. Nä. Tog en prommis förbi Overia o hämtade min snögubbe i stället innan jag givck till Spor1 o käkade. 

Fick veta att även 9915 blev inställt. Huff. Satsa på 9917 nästa. Hemma till midnatt. Slutar 1800. Jippie. Tog mig en prommis upp till tjejerna på Ringo o surrade lite o klämde på nya slimebags från LEGO/DC. Hittade en Wonder Woman och en Bumblebee. Ett par Batman - som givetvis visade sig vara samma så en åkte till dotras "låda". Trodde jag hade en Batwoman, men det var en Cyborg. Nåja. Medan jag precis klämt klart på sista påsen i lådan o damen (som jag aldrig kommer ihåg vem som är vem) sa att jag har en till, oöppnad..... Nääääää!!!!) ringer mobilen o säger att "nu backar vi tilbake toget, så ska det bara visiteras så är det klart sen". Wuut? Blev språngmarsch tillbaks till terminalen igen - var nästan uppe vid stationen. Hann dock på loket väääl före norske föraren som skulle köra hem det. Träffade också herr KA rondsvett som dottern kallar honom. Han hade "fem dagar igjen". Fem dagar kvar?? Slutar du sen?? Jädra pensionärer. Blir tomt utan dem. 

Vi tog oss hem o precis nu har jag landat i lägenheten igen. Får se när man orkar gå o lägga sig. Peter o Wivianne i Vaken. Kanske sitter uppe en stund.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards