Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 januari 2020

T-60

Av Kvasthilda - 22 januari 2020 11:56

Inte helt lätt det här att hitta foton till temabilderna. Samma dilemma varje år, men det är ändå kul att vara med. Jag är inte med så mycket för fotokunskapoerna och att utveckla mig, som att utmana mig att hitta kul vinklingar på de fastlagda teman vi fått. O som sagt. Det är inte helt lätt när skallen skriker av trötthet och inspirationsbrist. Får se vad jag får ihop. 

Just ja. Vaknade i ottan i morse. Trött som fan men klev upp o gjorde lite morgonbestyr innan kosan gick till köket och en hungrig katt. Gav henne mat. Fixade frukost åt mig själv att ta med idag. Insåg att VA FAN skulle jag upp så tidigt att göra?? Gick o la mig o sov en timme till. Upp igen. På med ytterkläder o skor. Hämtade mobilen. What? Det var mycket text på skärmen såg jag i förbifarten. Jodå. Skiftändring igen. Inställt. Skrutt. Får se då hur länge jouren håller i sig idag. Grundturen ligger ju kvar, men med nya skiftet slutar jag fem timmar tidigare. Jaja, det blir vad det blir. 

O glömde bort insen. Han firades ju idag. 60-åringen. Det är vad det är. Trött skalle. Undrar om det betyder att han tänker lägga mössan på hyllan nu? Har inte pratat om det. Så trist när alla gamlingar försvinner. De där trygga. De som "alltid" funnits där. Sen man började som lokförarelev. Nåja. Grattis A! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards