Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 maj 2020

Av Kvasthilda - 2 maj 2020 10:52

Lördag igen. Veckorna rinner förbi. Här ligger snön ännu. Segdraget. Lite kallt ännu. Dagens kryss då. Så här fick jag ihop det. 


Vi började på bio. Pretty Woman. Musiken gjordes av Roxette och vi hörde It Must Have Been Love

It must have been love
But it's over now
It must have been good
But I lost it somehow
It must have been love
But it's over now
From the moment we touched
Til' the time had run out


En helt annan typ av film är den med de små blå figurerna. Smurfaren hette melodin men det var Nordmans Vandraren i smurfversion. 


En något större man var en av de tre tenorerna, Liuciano Pavarotti sjöng Nessun Dorma ur Turandot


Bennys (inte med efternamnet Andersson) spelade Du e min man


En annan Andersson med förnamnet Dan, skrev Till min syster som Sofia Karlsson sjöng. 

En sång till dig, min syster, när all marken väntar vår!
I Luossas ljunghed surrar yr av vind och vilda bin.
Där lärde vi oss tunga steg i våra yngsta år,
Och ingen vet hur djupt vi drack vår barndoms beska vin.


Gitarrgrupper. Eldemanfavoriter. Spinning Wheels Combo hette dagens bidragsgivare. De spelade en spansk melodi som vi känner med som Fia Jansson


Vet inte vad som hänt med Madonna men det tar mig alltid evigheter att höra att det är hon, och när jag väl hör det. Jamensjälvklart... Hon lever för kärlek. Living For Love. 


På det fick vi en melodi om en sjöman. 

En sjöman älskar havets våg
Ja vågornas brus
När stormen skakar mast och tåg
Hör stormarnas sus
Farväl, farväl
Förtjusande mö
Vi komma väl snart igen
Farväl, farväl
Förtjusande mö
Vi komma väl snart igen


Amy Whinehouse sjöng Body and Soul tillsmmans med Tony Bennett.

My life a wreck you're making
You know I'm yours for just the taking
I'd gladly surrender myself to you body and soul
My life a wreck you're making
You know I'm yours for just the taking
I would gladly surrender myself to you body and soul

Vilken röst kvinnan hade. 


En helt annan röst tillhörde Donna Summer och hennes något ekivoka Love to Love You Baby


Vi slutade med Tom Jones som ville ha lite närkontakt. 

Just help yourself to my lips to my arms
Just say the word and they're yours
Just help yourself to the love in my heart
Your smile has opened up the door
The greatest wealth that exists in the world
Could never buy what I can give
Just help yourself to my lips to my arms
And then let's really start to live


O med det har jag tagit mig igenom en krysslördag till. Hoppas ni har det fint därute. 


Håll huvudet kallt, hjärtat varmt och händerna rena!



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards