Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 27 mars 2021

Melodikrysset v 12, 2021

Av Kvasthilda - 27 mars 2021 17:12

Så trött idag. Vaknade före tre efter ett par timmars sömn, för att köra hem mitt tåg och sen har det varit full rulle med support till svåger och Pokémon och annat chatter hela dagen. Slut i luvan. Hann precis lösa krysset i när det gick i radion, innan alla pockade på uppmärksamheten. Får se om jag tar mig igenom det här utan att somna nu. Så här ser min lösning ut idag, denna sista lördag i mars. 


Lars Winnerbäck hade med sig Miss Li i sin duett Om du lämnade mig nu

Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad
Jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad
Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny
Jag har rätt mycket med mig själv precis som du
Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämna mig nu


Sen fick vi höra något ur en opera, men utan sång av en kontrabaskvartett. Tja, varför inte? Kan dock inte säga ur vilken av alla Giuseppe Verdis verk detta kom, utan att dubbelkolla med olika musikstycken eller -videor så det lämnar jag därhän för nu.  


Skyfall. Det hade jag velat ha för att få en speciell Pokémon som bara kommer farm när det regnar. Fast nu handlade det om Bond, bästa filmen. 

Let the sky fall (let the sky fall)
When it crumbles (when it crumbles)
We will stand tall (we will stand tall)
Face it all together
Let the sky fall (let the sky fall)
When it crumbles (when it crumbles)
We will stand tall (we will stand tall)
Face it all together
At Skyfall

Adele

För att trösta oss i regnet....(?) ficvk vi en strut karameller.  Lennart Palm spelade Povel Ramel. För krysset behöver vi bara en sötsak, en karamell


Fryser du? Bring Out the Fire. Andreas Weise tävlade i Mello med denna, men den är väl inte riktigt hans genre. Andreas rör sig mer i klubbjazz än i popsvängen. Tevetävlingen Eldeman nämnde (förutom Mello då) var IDOL.


Vad sa han. Musik riktad till "er norr om Stallmästargården"? Nåt som Hasse vem brukade säga? Alfredson? Hur som haver. Näää, se det snöar inte. Vi har snö, ja. Tomas Blank och Göteborgs symfonietta. 


Margareta öppnade uppenbarligen sin dörr en gång i tiden. Hon som Sten och Stanley besjöng för en massa år sen. De petade in lite slingor från den gamla låten i denna fortsättning på historien, fyrtio år senare. 

Här står jag med en bukett till dig
Du ler och säger: Kom in till mig!
Margareta, mina känslor är så heta
Hjärtat slår en volt i min kropp
Och ditt leende det ger mig hopp
Tänk att vinna – denna vackra kvinna

 

Det är knappt jag tror det är sant
Men det känns så välbekant
Alla vänner vet att den hemlighet som jag burit på om dig
Som jag burit på om dig
Delar du med mig, det är känslorna från förr
Ja, min dröm blev sann när vi fick varann
Och min ensamhet försvann
Jag är lycklig nu – sen du öppnade din dörr


Richard Cleyderman spelade Beatles, Hey Jude


Vi återvänder till Mello. 2008 den här gången. Thank You sjöng hon då, Amy Diamond. 

Thank you for all that you've done for me
Now I know what real love is supposed to be
Can't waste my time so goodbye
My baby, baby, baby


Norman Chandler och hans magiska strängar spelade My Bonnie


Jaha, Akta dig för att göra samma misstag som jag, varnade Lena Endre. Undrar om hon kanske kommer att vara med i Masked Singer? Sjunga kan hon i alla fall. 


Vi slutar med Ikaros som spelade något vi vanligtvis hör med en av våra stora röster. La Voix, med stor bokstav... Malena Ernman. 


O det var det. Kanske man skulle sätta sig o se premiären av Masked Singer? Den gick på teve igår kväll. Får se. Tyvärr vet jag redan vem som gömde sig bakom den första, då en vän på Facebook är en rackarns skvallerbytta. Lutar åt att det blir en kudde i stället och insidan ögonlocken. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 18 mars 09:00


  Eget tema nr 14 Fräknar 78/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 17 mars 09:00


  Eget tema nr 13 Flätor 77/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 16 mars 11:00

Anna Charlotta. Du är en pärla. Tydliga trådar. Finurliga frågor. Även med blindledsagning genom kryssplanen blir det inte för mycket. Tack.  Annika fick rätta sitt facit med den där melloblundern förra veckan. 1976 var det inställt för att Sverige...

Av Kvasthilda - Lördag 16 mars 09:49

Det är en liten paus i 365an. Måste fixa lite nya temafoton, eller teman till foton. I sedvanlig ordning. Har varit lite upptagen de senaste veckorna, så har inte funnits mycket tid över. Gårdagen hade kunnat fylla på fotobanken lite också, då jag va...

Av Kvasthilda - Lördag 16 mars 09:00

  Tema nr 127 I svarvitt 76/366   Barbie fyllde 65 häromveckan och Mattel skapade ett par dockor för att fira detta. Jag köpte Brooklyn, den svarta versionen.  Barbie bär en klänning i svartvita ränder, för att koppla till hennes första b...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards