Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 mars 2023

Av Kvasthilda - 4 mars 2023 10:00

Sitter och lyssnar till sista tonerna av riktigt tunggung. Återkommer till det. Anna Charlotta serverade en riktigt gott-och-blandat-påse idag, inkluderande Lennart Palm. 


Men vi började med annat gung. Erik Fernström, eller Jerry Williams då med sin Did I Tell You.

Did I tell you that I love you?
Did I tell you that I need you so?
Did I tell you that the sun shine, where ever you go
Did I tell you that the stars shine
From the border 'cross the Rio Grande
Cast in heaven (in heaven) and set just for you

Älskade Jerka. 


Gabriellas sång. Underbara fina. Helene Sjöholm


Ur musikalen Me and My Girl kom nästa melodi. Django Reinhardt spelade Lambeth Walk


Vi har en ask, den är minst hundra år.
Den blir bara högre ju mer tiden går.
Och jag har en gunga på lägsta grenen.
Där sitter jag ofta och dinglar med benen.

Lilla söta Maja med de stora glasögonen har väl ett av landets mest kända alfabet? Här A för Ask


På det fick vi en finsk attack. Bwahahaha, Eini sjöng Monta Monta Yötä-Ooa. O Ooa Hela Natten var just vad svenska gruppen Attack gjorde. 


Mozarts 25e symfoni avslutade förska halvan av dagens krysserier. Wolfgang Amadeus


Mina hemtrakter efter nyheterna. Ja, Troll kom från Falun. Har för mig att de började långt innan gymnasietiden, i alla fall när mamma kysste tomten. I dagens uppgift var det nog mer gymnasietid på texten, där de trånade efter den nya killen i stan, Jimmy Dean


Whiskey in the Jar med The Dubliners.

Mush-a ring dum-a do dum-a da
Whack for my daddy-o
Whack for my daddy-o
There's whiskey in the jar
Mush-a ring dum-a do dum-a da
Whack for my daddy-o
Whack for my daddy-o
There's whiskey in the jar

Grupp och låt skriker Irland, själva kallar de sitt land Eire


Nästa uppgift hade jag fyllt i för länge sen, men det bekräftades i alla fall av en dubbel där vi hörde Pernilla Andersson sjunga sin Koltrast vid Haväng

Det sitter en koltrast vid Haväng som sjunger om oss
om när vi gick fel genom natten men slutade slåss
mot år av tankar och måsten och "håll i dig själv"
det sitter en koltrast vid Haväng som såg oss en kväll


Lämna mig inte på det här viset. Don't Leave Me This Way. Den har gjorts av flertalet artister, men många förknippar den med Thelma Houston från 1976.

Don't leave me this way
I can't survive, I can't stay alive
Without your love, oh baby
Don't leave me this way, no, I can't exist
I'll surely miss your tender kiss
Don't leave me this way

Vi skriver initialerna TH i krysset. 


Så ett, för många kärt återhörande. Lennart Palm i Lerum. Han tog sig an en gammal Mellovinnare. The Herreys Diggi Loo Diggi Ley. Rickard Herrey är vår nya kulturchef i Kiruna. Eller snarare, chef för vårt nybyggda kulturcenter. Tja. Man måste ju inte vara Kirunabo för det men lite grinigt blev det i många bostäder här. Surproppar. 


Top coat, top hat
And I don't worry 'cause my wallet's fat
Black shades, white glove
Lookin' sharp, lookin' for love


They come runnin' just as fast as they can
'Cause every girl crazy 'bout a sharp-dressed man

Sharp Dressed Man. De är - och var ju snyggt klädda, killarna i ZZ Top. Ett av skäggen dog för några år sen, så gruppen är sig inte riktigt lik längre. Hörde dem live i Dalhalla för några år sen och det var en jobbig upplevelse, då jag glömde hörselskydden. 


Skarpa kläder, får se vad som händer i kvällens semifinal i Mello. Vilka sållas ut av alla som fått en andra chans och vilka kommer ses i finalen nästa helg - min jobbhelg... men jag har faktiskt kvällen hemma. 



Av Kvasthilda - 4 mars 2023 09:00


Tema nr 283 Streck i räkningen

63/365


Många streck är det, kan inte räkna dem alla.
Men jag fick i alla fall resan betald så den räkningen kunde jag sätta streck över. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards