Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 januari 2023

Av Kvasthilda - 18 januari 2023 09:00


Tema nr 149 Källsortering

18/365


For till ÅVC häromdagen. Första gången efter jul och det var en hel del att slänga, just här småförpackningar. Större kartonger och brännbart har jag kastat i stora, öppna containrar före den här delen av stationen. Lätt att kasta i rätt container när allt redan är källsorterat. Mina kassar i skuffen är nu tomma och redo att fyllas igen. 
Glömde ta med mig batterierna... Å andra sidan blev det fler att återvinna efter bilden togs, då alla batteridrivna julbelysningar plockades ner efter detta. 

O många uppmärksammar inte vad de har i sina kartonger - eller skiter i det - eller missar helt vad skylten säger. Såg en öppen kartong i wellpappcontainern som innehöll kakburkar i plast och nån tom ljuskopp. Huff. Definitivt inte källsorterat mao. Brännbart. Ett par containrar bort. 
Jag har försökt fostra gubben till källsortering och det går, till en viss del. Blir galen. Snart flyttar han hem o då blir det minsann andra bullar. Eller inga alls om han inte skärper sig. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards