Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 maj 2023

Av Kvasthilda - 23 maj 2023 09:00


Tema nr 27 Collage

143/365


Var i stugan en vecka och från att ha kommit till en is- och snötäckt sjö, lämnade jag en sjö som hade en smal strimma is på andra sidan några dagar senare. Fort går det! Bara dagen efter var isen helt borta, men så var även jag och kunde inte dokumentera detta. Kom dock inte ihåg att fotografera alla dagar jag var där, eller ens på exakt samma plats när jag så gjorde, därav är det lite olika vinklar. Bryggan har vi flyttat upp en bit för att den inte skulle råka illa ut om isen bestämde sig att reagera annorlunda.  

Vi befarade en översvämning, men det blev inte så farligt. Vi har haft bokstavlig sjötomt tidigare år. Nu hade vi en del vattenpölar på gården, men inga innanhav. Katten har tagit sig fram mer torrskodd än en vanlig sommardag med regn. 

Tänkte först göra ett eget tema, men ville visa upp så många bilder så ett Collage fick det bli. 



Maken skickade den här bilden i morse. Det har hänt en del den senaste veckan! Bryggan har kommit i vattnet, om än rätt högt upp mot stranden. Finns inte plats att lägga dit första delen (så den väntar på grillaltanen). Extrabryggan brukar ligga ungefär där huvudbryggan ligger just nu. Vattnet är för högt ännu, även om det sjunkit undan lite sedan jag lämnade stugan för en dryg vecka sen. Lite avundsjuk är jag. Mina ledigveckor ligger helt fel den här våren. Vill SÅ vara där. Om inte annat för att göra björksnaps. Löven har precis den där rätta storleken ser jag. Minimusöron. 


Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards