Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

almanackor

Av Kvasthilda - 19 maj 2009 20:07


Det är en DJUNGEL! Finns miljoner modeller och storlekar på almanackor/dag-böcker. Jag är jättepetig med hur en kalender ska se ut för att fungera för mig och jag hade aldrig valt just den här modellen i vanliga fall. Det tar en stund att hitta precis rätt, men som jag sa i en kommentar tidigare, en av mina handledare hade precis en sån här almanacka och jag gillade den skarpt.

Jag är alltså ute efter en almanacka med precis det upplägget som just Kontorsagendan har. Den uppfyller alla de kriterier jag behöver för en förar-uppgiftsbok. Plats för tur- och tågnummer. Plats för föraruppgifterna (loknr, typ, längd, vikt o allt annat krafs men ska hålla reda på, mest för egen skull). Dessutom finns det plats för oegentligheter som kan dyka upp efter vägen (linjen kanske... hahahahaaa). Eller eventuell övertid man också måste hålla reda på innan man för in det på rätt blankett.

 
 
Elisabeth

Elisabeth

19 maj 2009 20:31

Jo, det är ju jätteviktigt för dig att det blir riktigt och jag förstår att den speciella almanackan heter just KONTORSAGENDAN. Om jag eller någon annan ser en, men att det är en bit till Kiruna borde det ju gå att maila dit och beställa den. (Om det nu inte går att ordna på något annat sätt menar jag). För det är klart att jag vill hjälpa dig om jag kan.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

19 maj 2009 21:22

Jag har bett syrran gå o titta. Hon har större möjligheter än jag att få tag i kontorsprylar. Men hennes minne läcker som ett såll så det är inte säkert att hon kommer ihåg det ens fem minuter efter att jag pratade med henne idag. Ska höra med mor o far :-)

 
Dante

Dante

19 maj 2009 21:45

Kolla nätet kanske? Borde ju finnas en sådan du vill ha. Å andra sidan kan man inte alltid se insidan och detaljstudera om man handlar via nätet. En nackdel.

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

19 maj 2009 22:00

Det var ju just det Dante. Man kan se hur fin kalendrarna är på utsidan, men det bryr jag mig inte ett skvatt om i det här fallet. Bara insidan ser ut som jag vill ha den. Pappsen har lovat titta nästa gång han passerar Akademibokhandeln i Falun. Får hålla tummarna att han hittar en - och RÄTT. Hans minne är lite som ett såll också. Fast han frågade två gånger vad den hette, "den där agendan". Finns ett litet hopp i alla fall :-)

 
lastbilstanten

lastbilstanten

19 maj 2009 23:10

Kollade www.almanacksforlaget.se (grossist), som anger två återförsäljare av just "din" kalender i Kiruna. En var Coop som du nämnde hade slutat med sånt. Den andra var NKV Kontorsvaror, Gruvvägen 5, 981 31 Kiruna. Kanske går att kolla där?

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisannw

20 maj 2009 16:37

Jag hoppas att det har löst sig nu. Men på Akademibokhandeln här i Falun finns åtminstone TVÅ ex som i alla fall HETER Kontorsagenda. De är relativt stora, större än "normalstor". Om man t.ex beställer från en bokhandel vore det ju konstigt om det finns olika som heter likadant.

 
Elisabeth

Elisabeth

26 maj 2009 12:49

Hoppas att det fixar sig med detta. Förstår att det skulle underlätta en del för dig att ha en ordentlig en där du kan skriva det du har behov av.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards