Direktlänk till inlägg 19 maj 2009
Min son kom hem och visade mig en bild han tagit på vägen hem från skolan idag (nej nu ljög jag, från affären för han glömde handla innan han for hem från skolan och han o storasyster gick iväg för att köpa mjölk o annat). Hur som helst. På vägen hem såg han nåt som fick honom att vända om igen.
Har sagt det tidigare. Min son gillar orange så det måste ha varit det som fick honom att fastna för den här vyn (fotat med hans mobbe):
Detta fick hans lokofilmor snabbt på fötter och denne gick iväg för att föreviga samma lilla motorvagn - eller rälsbuss som de mer populärt kallades, med ett glatt kvitter i bröstet. Gammalt klassiskt SJ-stuk och den hiskeliga orange färgen, som andas 70-tal (dock nymålad). Hade inte loknyckeln med mig, annars hade jag smitit in och fotat inredningen. Slängde upp kameran mot fönstret och jag såg på bilderna sen att det är originalinredning i vagnen. COOOOLT! Som sagt. Det bara brummar i ett lokofilhjärta av att se den här synen. Lite töntig måste man få vara.
O se där. Det står till o mé FALUN på den! Min pappa kanske har vinkat av den här en gång i tiden innan han slutade veva med stinsflaggan.
Maken sa att det är VR som har vagnen men den informationen förtränger jag fullständigt. FINNAR? Med en gammal SJ-vagn?? Nä vet'u va. Dessutom förtäljde han att HAN i sin tur förträngt att meddela sin lokofilhustru att nämnda maskin stod vid upplaget. VA?? O en annan har inte jobbat på några dagar och således inte sett den tidigare. Tänk om jag missat den?
En liten fotnot. Originalfärgen var mer gul - och orange. Järnväg.net
Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan. Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | |||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||
|