Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Kvasthilda - 19 maj 2009 13:11


Pigan klev ur duschen o kollade in mammas blogg....

"Fan, har du inte uppdaterat idag? Är du sjuk?" (nä det sista sa hon inte.)

Nä, haft annat att göra.


Just nu lyssnar jag på Robert Gustafsson och hans Oh Boy ur Så ska det låta. "NÄR var det där??" frågade pigan. "Kan ju inte vara nytt".

"Tja, det är ju Anders o Robban o Peter Harrysson. Ett tag sen..."


Å gud va' roliga de är! Robban o Martin.

Urkass kvalitet på filmen, men det gör inget.


Av Kvasthilda - 19 maj 2009 01:25


Skulle precis klä av mig för att krypa i säng när jag passerade det nyputsade hallfönstret. I stället för att ta av mig kläderna slängde jag zoomen på kameran, petade in Flashkortet, stoppade fossingarna i tofflorna och smög till ytterdörren. ISO 1600 på kameran för att se nåt. Ögonen uppfattar nattljuset som mycket ljusare än vad en kameralins kan. Det är mörkaste tiden på dygnet, precis före kl 1 och på gräsmattan satt en ensam harpalt. Nä, ingen palt, utan en vuxen hare. Tappat vinterdräkten. Annars ser de alldeles malplacerade ut för tillfället, med sina ruggiga pälsar i blandat normalbrunt o vintervitt. Det är mer vanligt att man ser fler än en ensam hare den här tiden på året. Och även om du ser tre harar är det så många fler. De är ju antagligen havande med småpaltisar!

Fick några suddiga bilder innan han drog sin ännu suddigare kos åt annat håll.

 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards