Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Lugn morgon

Av Kvasthilda - 20 maj 2009 09:57


Vad skönt att kunna somna om igen :-) Kottarna är "ute". Sonen är i skolan o pigan sitter i ett väntrum i Gällivare. Hon har tid strax efter 10 hos tandis. Vaknade för en dryg timme sen nu. Skönt att bara ta det lugnt.


Pigan väckte mig innan hon gick till bussen i morse och förde ett ganska ensidigt samtal med sin trötta mor. Skickade med henne lite köttfärssås i en burk som hon o storasyster kan frossa på senare.

Tandläkaren i Gällivare ja, 10 mil enkel väg. Vi måste ta oss dit för tandreglering. Pigan har räls. Tog många år innan hon kom överens med tanken om tandställning. Två av hennes kompisar hann få sina - och även ta bort dem innan det var hennes tur.

Hon ringde nyss och sa att hon inte fick ersättning för resan. Men det ska du ju ha!! Och för hemresan, även om den kommer att gå söderut och inte hem igen. Bussbiljetten till Pite kostar ju lite mer men hon får ju igen en liten del av pengarna i alla fall. Satt tydligen någon vikarie i kassan. Herre gu', de måste ju ha utbildning och veta sån't! Provade ringa, men det är en evig djungel av telefonsvarare och automatiska meddelanden och till slut, följ anvisningarna så ringer vi upp dig. Då hinner pigan lämna tandmottagningen hundra gånger först... Bad henne prata med tandläkaren och sköterskan, som för övrigt Maken har en riktig crush on. Tandläkaren alltså. Voj Voj. Snygg o urtrevlig. Jag fick äran att fara dit en gång för Maken hade gjort illa benet på jobbet. Fick en spricka i smalbenet i en något klantig arbetsolycka och låg redan på lasarettet i Gv när pigan skulle ner. Den ömma modern fick då ta med sig henne dit i stället. Inget flirtigt besök den gången. Fast de hälsade till gubben förstås, då vi skulle gå upp o hälsa på honom. Fick hänvisninger till kulvertgången så vi slapp gå runt hela området för att ta oss dit. Det är två helt separata byggnader. Maken blev lycklig över hälsningen och tillfriskande säkert snabbare bara för det ;p


Storasyster skulle också behövt tandreglering men fick välja själv och valde givetvis bort det. Vem vill gå omkring o se ut som ett mongo med en räls i käften? *grrrrrr* Inte hennes ord, men ungefärligen hennes tankar.


OK, better get going. Börjar jobba om knappt två timmar.



 
 
Elisabeth

Elisabeth

20 maj 2009 11:21

Är ju klar hos tandläkaren i år. Jättetrevlig tandläkare (hade hans far tidigare, men han gick i pension för några år sedan). Har aldrig haft tandställning, men när jag var 7 var det något tandband som var för långt och måste klippas. Jag ryser lite när jag skriver det, men jag har inga problem här annars./Har man så pass långt som 10 mil är det solklart att man måste få ersättning. Å, detta med automatiska meddelanden kan vara urknepigt och som gjort för missförstånd/Visst kan man bli frisk/friskare om folk bryr sig och t.ex skickar en hälsning. Kram från mig

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

20 maj 2009 11:42

Men fy!!! Så långt för att åka till tandläkaren. Vad jobbigt..

Ha det så bra

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards