Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

solbränna

Av Kvasthilda - 21 maj 2009 12:17


Jag ÄLSKAR den här väggen. Faktiskt INTE fotograferat tjugohundrafem. Utan tjugohundraåtta. Förra sommaren. De få (två) dagar vi spenderade i pappas barndomshem i Härjedalen. Hade gärna varit där betydligt mycket längre, men omständigheterna tillät inte det :-(

La'gårdsporten och väggen på vår lada. Underbart.  Den har varit faluröd och vacker, men åratal av solsken och vind har ändrat på den saken. Man anar det fortfarande i knutvirket. På baksidan är ladan ännu faluröd.

Fönstren och rutorna lever också och "rinner". Gammalt glas.

 

 Ännu en, för bloggen alldeles för bred bild...


 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 maj 2009 12:54

Åhhh, mycket vackert collage!!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

21 maj 2009 13:32

Tack! :-))

 
Elisabeth

Elisabeth

21 maj 2009 16:58

Tycker ju om detta också. Spännande, intressant och annorlunda.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

22 maj 2009 08:21

Jag älskar när det är nött och åldrat av tidens tand. Vårt härbre såg ut precis så här men så bytte vi taket som var genomruttet (gammalt urvackert sticktak) och då ville U måla och efter mycket protester gick jag med på det. Tyckte det var förfärligt synd att ta bort den åldrade urvackra patinan. Men med falu rödfärg blev det iallafall nästan lika vackert, när jag vant om mig.

 
Lotta

Lotta

22 maj 2009 17:26

Otroligt det där med rinnande glas. Det är en sån sak som är otrolig men sann...

http://lottans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

23 maj 2009 00:54

Alldeles sant är det :-) Man ser hur glaset tjocknar nertill. Inte medan man tittar förstås! Men man ser det eftersom åren går.

P, vår la'gård skulle nog må bra av ett lager färg. Bara synd för den urvackra färgen! Dock behöver ladan ett rejält lyft på baksidan. En av timmerstockarn har ruttnat fullständigt så vi behöver lägga dit en ny och fixa till den. Vet inte hur det blir. Kusinbarnet är på farsan stup-i-minuten nu..... *buuuhääää*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards