Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

njet o nada

Av Kvasthilda - 21 maj 2009 23:51


"Denna dagen inte ett liv".... eller vad han nu sa, farbror Melker. Nyss hemkommen från kvällens tur. Min elevkompis jinxade resan hem. Inte för att det gjorde nåt. Bara bra att saker händer när man har handledare och inte när man kör ensam. Kan lätt bli mer stressigt då.

Saken var den att vi pratade om saker som kan hända på en tågfärd. Hon sa att hon inte varit med om nåt under sina turer. Alla turer har gått som på räls (mohahahahahaa). Vad händer då? Jo, vi får varning på en grej (lite om motorventilatorer och kompressorer o annat). Vi fick koppla "loss" en lokhalva. Nej inte fysiskt koppla loss. Bara stänga en del så motorerna inte går. Bromsarna funkar fortfarande även om man sätter en lokdel i transport som manöverlok. Loket skulle ändå in på översyn, men nu fick de lite mer att titta på.  

Lokhalva ja. Det är lite kul. Vi kallar delarna för lokhalva fast en Dm3 består av TRE delar. Tre halvor blir en hel... Fullt logiskt.


Det om intet ett liv då. Ja. Just det. Vi har sett precis intet ett liv idag. Inte en ren. Än mindre björnar. Älgarna tycks ha försvunnit. Absolut inga roliga fåglar. Inte ens en korp i sikte. En o annan kråka. Först när  vi kom till stall med loket kom en lös hund farande, jagandes en hare. Nämnda hare hade just passerat spåret framför loket men var tvungen att vända för jycken var fast besluten att ta fatt den. Lycka till då, vovven. Spelar inte roll att det är en snabbspringande husky som det här var, haren är ändå oerhört mycket snabbare - och smidigare.

Således, denna dagen inte ett liv.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

22 maj 2009 10:34

Ja, det finns många härliga citat, uttryck etc. i härliga Astrid Lindgrens berättelser/Det där med att alla turer har gått som på räls var väldigt skojigt. Det är också tur att SJ nu försöker få tågen att gå mer i tid så att inte allt spårar ur!! (Menar inte nödvändigtvis bokstavligt, utan mer att det blir ordning på själva systemet).

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards