Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Kvasthilda - 22 maj 2009 12:21


Den här killen gillar jag! Måste köpa hans nyaste bok. Om den inte ligger på posten just nu. Minns inte exakt vilka böcker jag köpte, men det är mest engelska romaner - Charlaine Harris o annat.

Bilden till vänster kom med en äggkartong. Blir alltid lika glad när jag ser honom. Sedan han börjat laga mat. Som grining polischef i Beck eller ännu grinigare idiot i Redereiet (där för övrigt en kompis till mig statistar i receptionen) eller andra underliga roller - eller som intervjuperson.... Där finns det mycket att önska. Som jägare är han sådär. Rollmässigt alltså. Jakten i sig, funkar nog bra!

Men som kock. MUMMA! Han får gärna flytta in i min garderob.


 



Av Kvasthilda - 22 maj 2009 11:26


.... sen är det helg. Alla andra har varit långlediga men vi har jobbat. Skönt nog är ofta "Ole Norrman" tidig till Björkliden så vi får tidig hemgång. Så småningom kommer vi att få köra hela vägen till Narvik. Det har varit så under några år förut. Vet egentligen inte varför de slutade med det. Både svenskar och norrmän körde hela sträckan. Behövs färre förare, kanske därför? Vi ville köra mer? (nåja, DE, jag har ju nyss börjat) Nu är vi ju två per tur. Vår uppdragsgivare vill effektivisiera lite mer. Blir väldigt långa pass hur som helst. Det är långa pass med godståg, men blir ännu längre med malmtågen. Lite skillnad i STH (största tillåtna hastighet) och med det gångtiden. Nu har vi korta skift. Men jobbar mycket nätter och kväller - och helger. Åtminstone varannan helg har vi jobb, plus varannan storhelg. Jag har jobbat.... få se nu. Julafton (blev visserligen inställt pga olyckan på KMB), nyårsafton (satt på loket på Tolvslaget, nä, vi klev faktiskt ur o smällde av ett par raketer), Trettonhelgen (Narvik), Långfredag och Annandag påsk (bangården), Kristi Himmelsfärd (det var nu, ja). Hmmm... det blir lite mer än varannan storhelg. Midsommar jobbar jag säkert för jag vill vara ledig helgen efter som inhyser Kirunafestivalen. Om nu arbetsledaren och turfördelaren lyckas lyssna på mig.

Jaja, ska fixa lite lunch o en matback till dagens skift. Tiden rinner iväg!


Av Kvasthilda - 22 maj 2009 11:21


Vi blev stående i Krokvik i väntan på ett mötande tåg. Passade på att kliva ur o fotografera Baron. Den medhängande halvan närmast kameran.



Av Kvasthilda - 22 maj 2009 11:08


Lite foton från gårdagen - och förrgår kväll.

I väntan på handledaren:

Efter regnet.  

Molnen ser lite halvskumma ut. Det har nyss regnat! Luften var sådär klar som den bara blir efter ett regn.

Vild himmel!

Kirunavaara i fonden. Fotograferat tvärs över lokstallsområdet vid KMB.

 Snart hemma igen.

Rosa-grå himmel. Det är fantastiskt vad mycket himmel vi har! Fotat genom frontrutan på en Dm3.

 Moln över träsket.

De gula ränderna och prickarna kommer från den skitiga frontrutan. Fotat i förrgår, på hemresan. Torne Träsk har ännu lite is kvar, även om det spricker upp längs stränderna. Man kommer inte ut torrskodd i alla fall!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards