Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

korrekturläsning?

Av Kvasthilda - 24 maj 2009 17:03


 Jag har ju som kanske är bekant, en förkärlek för anteckningsböcker.



Idag stod jag o försökte sortera alla feltryck till vår JTF (trafikföreskrifterna). Den har inte ens trätt i kraft än och första rättningstrycken har kommit.... Vad månde bliva? Hade min gröna tåg-anteckningsbok framför mig och började fnittra hysteriskt. Sonen undrade vad det var. Visade honom boken. Han fattade inget först.

"Det är två ord jag inte förstår", sa han.

"Ja, vilka?", frågade jag.

"Det där", sa han o pekade på 'cherish', "och det där"...

"Ja, just det. Det var det du skulle se."

 


Vad fan är en shis day?? Shish kebab har jag hört talas om, men shis day??

Det roliga är att det står över hela framsidan också, men jag har inte lagt märke till det förrän nu.


 
 
oskar

oskar

24 maj 2009 18:25

Hej!

Jag vill påminna dig om tävlingen i morgon och tillägget.

Måndag 25 maj Klockan 22.00 så ställer jag fem avgörande frågor om Kina. Så håll utkik vid den tiden. Den som svarar snabbast och får flest rätt vinner de två biobiljetterna.

Jag var tvungen att inflika ett tävlingsmoment efter att jag läst om lotterilagen.
Jag tänkte på dig eftersom du är med i tävlingen och kanske inte läst mina senaste blogg inlägg.
Lycka till!

Oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

24 maj 2009 18:27

Kan inte annat än njuta av alla fina bilder du bjuder på! Lapporten! Röding! Etc...

Och jag finns med på din länksida! *dansar en lyckodans* Tack!

Ha en fin söndagskväll! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

24 maj 2009 18:37

Jag gillar OCKSÅ anteckningsböcker men har inte så där många. Nyligen hade jag skickat en liten till en tjej och hon hade en tid varit ute efter en i bra storlek att ha i handväskan ifall hon behövde anteckna något) Slog upp shis men hittade bara Shish kebab. Cherish betyder ju hysa, nära (om känsla), omhulda, troget hålla fast vid och vårda.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Oskar

Oskar

24 maj 2009 18:38

Kottar! jasså gör dom. Det finns så många olika frukter och annat man kan mixa.
Jag brukar ha bär, lätt kesella, havregryn lite smaksatt proteinpulver och så. Blir super gott. Hälsa kottarna från oskar. Ler stort!

oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

24 maj 2009 19:40

Använder du alla anteckningsböcker eller har du bara dem liggandes och tar fram och titta på dem då och då?

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisabeth

24 maj 2009 19:45

Vill tala om att jag tycker om att se så många olika anteckningsböcker. Även om du har dem just för anteckningar var ju en del otroligt vackra., en bonus kan man väl säga.

 
Ingen bild

Kvasthilda

24 maj 2009 19:46

Dante,
jag har samlardille. Använder några av dem, men de flesta ligger på hög o ser bara vackra ut :-)

 
Ingen bild

Kvasthilda

24 maj 2009 23:34

Elisabeth, jag var tvungen att kolla upp hur man stavar just 'shish kebab' också :-) Ville vara säker på att det blev rätt. Sonen undrade hur de lyckades skriva ett s i stället för ett t. "De sitter ju inte ens i närheten av varann" - på tangentbordet då...
Funderar på vad de andra böckerna månne ha haft för devis. Fanns ju en annan av samma slag/modell med en stjärna på och minst en till som jag inte minns.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards