Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

gröna portar :-)

Av Kvasthilda - 25 maj 2009 20:05


E-pigan o jag har varit på stan idag. Först var det för ett trist, men ganska bra möte med skolan då hon knappt varit närvarande i vår. Mycket givetvis beroende på sjukdomen (det oerhört låga blodvärde hon haft) men också på en enorm skoltrötthet. Jag tror vi kom fram till nåt bra och att hon avslutar en kurs med flaggan i topp. Att resten stagnerat spelar väl ingen större roll. Får ta nya tag till hösten igen!


Sen druttade vi runt på olika butiker. Pigan fick en efterlängtad och välbehövd vårjacka. Sonen behöver ny garderob, men han får ta pengar o fara själv o leta upp nåt. Mamma är inte betrodd i det läget.


En snabbis in på Hemtex. Hittade lite nya dukar och tabletter. Blev ett par dukar/löpare till köksbordet. De har fått in lite kul grejer. Framför allt i lakansväg! Mycket vår/sommarkänsla i mina favoritfärger - rosa o grönt. Bland alla gröna nyanser är jag svag för lindblomsgrönt.


Tog en tur via Lenas Presentbod och svimmade nästan av lycka. Lena har tagit in Green Gate-grejer! Köpte en grön mugg med vita prickar (serholt, Sweden) som jag ska ha i badrummet till tandborstarna. Har en jättesöt badrumsmugg där nu, med blåklockor på, av Ib Laursen, Odense. Hade även en tvålkopp men den gick sönder ganska snart efter inköpet. Muggen har hållt. Dock har jag velat ha lite ombyte ett tag och dagens inköp tror jag gjorde susen - en stund i alla fall, och med de förutsättningar jag har i vårt badrum. Blev ju dessutom en plåtburk från Green Gate. Nej, två. En kommer antagligen att få tjänstgöra som skrotlåda i badrummet i stället för den fula plastkorgen som nu står där o samlar damm. Tyvärr kan man inte se det ljuvliga blommiga locket i badrums-/spegelhyllan...

 


 
 
Elisabeth

Elisabeth

25 maj 2009 20:43

Det är förstås väldigt tråkigt att vara sjuk,men jag hoppas att E-pigan kommer att må riktigt bra igen nu, och precis som du skriver, ta nya tag till hösten. Hon kanske ska vila så mycket som möjligt nu i sommar och ta det lugnt./Ditt uttryck "svimmade nästan av lycka" tycker jag låter så gullig./Mysiga bilder, du får ingenting att se vanligt ut. Som vanligt blir jag liite avundsjuk på att du har fått in texter så där klatschigt/Kan tala om att jag på en blogg såg fina Kiruna-bilder och liljekonvaljer i bakgrunden.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

25 maj 2009 21:19

var? var?? var????? lillisar i kiruna??? Vill se!!

 
Ingen bild

Elisabeth

25 maj 2009 22:07

Jag var nog lite otydlig...Bloggen heter msomimaria, och hon tycks bo i Jämtland. Hade lagt in bilder från Kiruna och i bakgrunden (där jag har vårblommor) finns konvaljerna.

 
Ingen bild

Kvasthilda

25 maj 2009 22:10

Ahaaaa :-) Hennes blogg har jag sett :-) Inklusive lillisarna. Tack för att du tvinnade ut min förvirrade hjärna!

 
Ingen bild

Elisannw

25 maj 2009 22:19

Förstår ju att det inte bara handlar om klimat, utan även läge och jordmån. Liljekonvaljer är inte heller fridlysta överallt, inte i Gästrikland och kanske inte i Dalarna heller. Tror du inte att du har någon plats där du skulle kunna odla en liten planta?

 
Ingen bild

Kvasthilda

25 maj 2009 22:49

Det finns det säkert :-) Kanske i min lilla täppa med smörbollar? Bara den får vara ifred för grannens jäkla hund.

 
Ingen bild

Elisannw

26 maj 2009 12:31

Smörbollar och liljekonvaljer, vad gulligt det låter. Men det skulle vara urtrist om hunden förstör./Du ser ju i ett inlägg och troligen i din inkorg också att mail-adressen som jag har uppgett funkar nu.(Ja, den har väl funkat hela tiden, men allt bara "halkade ur" av någon anledning.)Men hittade nu rätt lösenord till slut. Har skrivit lite till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards