Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

frukt & bär

Av Kvasthilda - 25 maj 2009 20:25

Var på väg att lägga upp de här bilderna igår. Eller snarare skriva ett inlägg om dessa bilder som jag redan hade laddat upp, men jag är inte betrodd att kunna gå o lägga mig i tid och det förblev ogjort. Jaja, Maken är lite fjantig och tycker att jag behöver min skönhetssömn även under veckorna... Var tjurig igår kväll och tyckte att "jag är väl vuxen att själv veta när jag måste krypa i säng"... Dock blev det lite sent så han hade ju rätt!

Lite ur trädgårdarna hos mamma och syster och Härjedalen.


 

Röda vinbär

Svarta vinbär

Hallon

Vanliga röda hallon...

Mammas gula hallon

Söta och goda :-)

"Blott Sverige svenska krusbär har"

- fast dessa är röda - o jättemumsiga!

Äpplen

Ingen aning om sort. Syster Ysters trädgård.

 Smultrontuva på källarbacken

 
 
Ulrika

Ulrika

25 maj 2009 20:43

Vilka underbara bilder, det vattnas i munnen..
Underbara tid vi går till mötes va? Härliga sommar äntligen på gång..

http://ulrikasyr.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

25 maj 2009 20:47

Nu skulle vi ha haft "ätdator" eller vilket ord jag nu ska använda./Sitter och ler lite åt ditt uttryck "Maken är lite fjantig" - lät lite kul. Men jag förstår dig också, det är ibland väldigt svårt att komma i säng i tid om man har kommit igång med något kul och kanske vill göra det klart. Tack för fina kommentarer.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

25 maj 2009 21:11

Mmmm..de vattnas i munnen när jag ser alla dessa goda bär...jag riktigt känner smaken.
Undebara bilder.
Ha en fin fortsättning på kvällen och en minst lika fin morgondag.
Kram Ulla
Ps. Det är en lada på bilden Ds.

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

25 maj 2009 21:18

Mmmmmm.... längtar själv att få gå o plocka av mammas bärbuskar!

 
Tant Alexandra

Tant Alexandra

26 maj 2009 06:33

Åh det är sådana här bilder som får mig att längta efter sommaren i sommmarstugan. Tänk de där morgnarna när man bara klampar ut i skogen och plockar blåbären till frukostflingorna...

http://tantalexandra.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

26 maj 2009 21:27

En spamning till: älskar också bär! :-D

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 21:28

spamma allt du orkar, Katarina :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards