Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

färgglatt :-)

Av Kvasthilda - 26 maj 2009 18:42


Har haft den här bilden liggandes ett tag och vill just nu dela den med er :-)

Såhär såg ett bord ut ett tag, som jag hade inne i vårt tidigare "kontor". Det var trångt som bara den, i rummet. Väggen till höger om bordet var "klätt" i kartonger, från-bord-till-tak. Kartonger med Barbie och Kelly-set mestadels. Kelly är alltså Barbies lillasyster och högt älskad av en massa samlare runt världen, inte minst mig.



De flesta av mina dockor är numer nerpackade i kartonger och lådor och förpassade till vinden i väntan på bättre tider - eller utrymme. När ungarna flyttar ut.... Tjejerna ovan är en salig blandning av MOD-dockor från 60/70-talet såväl som moderna brudar från 90-tal och senare. En och annan 80-talare finns också representerad. Lite blandad kompott :-)


Hyllan man kan ana bakom alla modellerna hyser mina omgjorda Kelly-dockor. Mina OOAK (One-of-a-kind), dvs artistdockor jag fått av och bytt med vänner i USA och andra ställen. Man kan se en liten Tommy i kanindräkt i den rosa lådan, en gåva från en vän i amerikas sydstater. Har hört hennes röst en gång och... O BOY är hon sydstatare :-)

Det fanns en gång en internetsajt där man kunde spela in ett litet meddelande och skicka ett "ljudvykort" via mail. Skitkul. Var himla skoj att få en röst på alla de vänner man känt i så många år, bara genom nätet. Några har man dessutom får foton på så man vet hur de ser ut :-)) 


 
 
Elisabeth

Elisabeth

26 maj 2009 19:17

Vet inte om jag kan överträffa dig när det gäller spontanta och härliga reaktioner. Men "Jag tror att jag smäller av!" kan väl passa in här. Jättefin samling, helt makalös./Har väl inte skickat några ljudvykort med min röst ÄN. Men jag har flera gånger skickat kassetter både inom Sverige och utomlands där jag pratar och spelar musik jag har komponerat./Kul att du har fått mina mail.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

26 maj 2009 19:33

Otroligt. Att du har så många. Jag har inte kvar ens en enda av dom dockor jag hade. Mina dockor försvann i en flytt när jag var 12 och jag blev jätteledsen. Hade varit roligt att ha kvar Någon iaf.

Nu har jag kommit över den besvikelsen. Nu samlar jag ju på annat, tyg bl.a ;)
Jag reder mig, men kul att se dina..

http://ulrikasyr.blogspot.com

 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 19:46

Ingen av just de här är mina barndoms dockor, har ingen av dem uppställd nånstans för tillfället. Har köpt en massa sen jag blev vuxen :-)

 
Ewa

Ewa

26 maj 2009 20:08

Skipper då? Jag trodde att det var hon som var Barbies lillasyster.

http://fundringar

 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 20:27

Du har alldeles rätt Ewa. Barbie har en massa syskon - och olika genom åren.
1. Skipper (som vuxit till en gänglig tonåring från sin start som ungefär nioåring)
2. Lillasyster Tutti och tvillingbrodern Todd (ca 66-74 eller så)
5. Lillasyster Stacie o tvillingbrorsan Todd (90-tal framåt)
4. Kelly (liten lillasyster sen 1994)
5. Krissy (babysyster sen 1999-2000 eller så)

De är några stycken :-)

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

26 maj 2009 20:44

Uj jag lekte aldrig med Barbie, jag lekte med SMURFAR!*gapskrattar* E du avis på en gammelsmurf? Skateboardsmurf eller målarsmurf?

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 20:59

Hahahhahhaaa. Hade en liten doktorsmurf tror jag. Har för mig att det var en kille med en jättespruta i handen.

 
Ulla

Ulla

26 maj 2009 21:01

Jättefin samling. Har en kusins dotter som är en riktigtstor samlare av Barbie helst de äldre då men även gamla leksaker typ bilar o s v. Det är hennes mans samlingsområde.
Du skulle ha sett den delen av Barbie som Pia hade utställd på bibblan här, den var enorm. OCH hon samlar fortfarande, eller de, fast hon fyllt 50 nyss.
Kram Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 21:04

Jag känner Pia - och har bilder från hennes utställning :-)

 
Ingen bild

Mofs..helt enkelt

26 maj 2009 21:14

Kan fresta damen med ett smurfhus också*ler med hela tandraden*

Såg förresten artisterna till Kirunafestivalen. Hm, kunde de inte hitta på nått bättre nu när det är 10 års jubileeum och allt? Kan inte du fixa detta som är på plats??

 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 22:42

Oj, missade svara på den. Jag tycker festivalen varierar enormt från år till år. I år vill vi se några av artisterna faktiskt. Lite sådär mean stream, men urgulligt. Åsså har vi takida o timbuktu. Sonen kommer att SPRINGA (skrikandes) från festivalområdet när den senare av dem står på scenen....
Jag känner visserligen några av de som är inblandade i spektaklet men har inte sådär jättestor bestämmanderätt ;-) Vi brukar få önska. Nåt speciellt damen hade velat se?

*HOPPAS* *HOPPAS* HOPPAS* att jag inte jobbar den helgen. Har lämnat önskemål om *det* till min arbetsledare och hoppas att åtminstone det infrias. Brukar alltid springa runt där med kameran... Vi får dessutom biljett till torsdagen av jobbet! YAY!

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

27 maj 2009 06:07

Hm näe jag skulle helst bara vilja åka dit då jag har lite folk som jag känner där men har aldrig varit i Kiruna. Alla andra städer ligger ju så förbannat långt från er.Brukar kolla på webkameran som sitter uppsatt på torget och drömma mig bort
Jag skulle nog ha velat se Winnerbäck. Men jag tror att han har varit va?

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

27 maj 2009 06:11

Antagligen har W redan varit här, men det är ju inget som säger att han inte kan komma igen. The Ark har varit med ett par år. Tänkte säga i rad, men det var nog ett eller två emellan.

 
lastbilstanten

lastbilstanten

27 maj 2009 09:57

Alla som har en överskuggande hobby ska verkligen skatta sig lyckliga. Jag är klassisk periodare när det gäller hobbys. Håller på tills jag "kan" området, sen tröttnar jag. Jag är imponerad över din samling!!!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

27 maj 2009 10:46

lastbilstanten,
det där är bara en ytte-pytte bråkdel av min samling :-)
Skulle faktiskt vara med i programmet Outsiders på Femman, men då min samling ligger i malpåse var det inte så intressant, utan jag skickade dem till en kompis i Skåne i stället som har Guinness Rekord i klippdockor.

 
Mita

Mita

14 juli 2009 12:08

Gudars så läckra de är...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 juli 2009 12:17

Visst är de, Mita :-) Bara en bråkdel. Hyllorna du ville se finns inte här. Tror jag har dem på bild nånstans...... I bloggen tillome. Ska se om jag hittar.

Ser en gammal kommentar här. MEAN stream??? Jisses. main stream skulle det väl ändå stå. Tror inte nån var mean. Jo, det tar jag tillbaks. Ulf Lundell var sådär lagom mean...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards