Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Barbies syskon

Av Kvasthilda - 26 maj 2009 20:54


Bara för att visa upp hur många de är :-) Här är Barbies familj (alla syskonen).

 




 
 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 21:00

O bara för att visa hur töntig jag kan vara :-)) Värdelöst vetande. För många andra! Detta var vad som fick mig att börja samla en gång. Alla ansikten och vänner.

 
Elisabeth

Elisabeth

26 maj 2009 21:15

Jag vill inte alls kalla det "töntigt". Det är rörande på något sätt. Så gulligt. Precis som man (även som vuxen) kan samla på gosedjur kan man väl samla på Barbie-dockor också. Dom är ju otroligt välgjorda och det blir ju som vänner på nåt vis också.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

26 maj 2009 21:17

Oj, syskon? Det visste jag inte ens att det fanns. Blev lite nostalgisk och ska nog i morgon ner och rota i källaren och se om jag har mina barbiedockor kvar. jag fick en fin en gång som jag var stolt över, hon hade en aprikos fin balklänning minns jag. Ska se om jag hittar henne (undra om det var henne jag gav ny frisyr?)

http://dante.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

26 maj 2009 21:19

Otroooooligt fina!! :-D

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

26 maj 2009 21:24

Woaw, vad många du har, vilken samling!!!!! Den är säkert värd en hel del den där!! Själv var jag mest för dockhusdockor, lekte med dem överallt, ute i dikena, vattutunnorna, you name it..sydde kläder år dem osv, osv..

Men vad jag skulle säga var...finns Kremmerhuset här uppe i norr??? Inte i Luleå väl?!? Berätta snälla goa du, för det verkar ju vara en spännande affär!!!

Kram Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 21:58

Elisabeth, det finns många som samlar på Barbie och en massa andra konstigheter så jag är väl alltså inte så mycket töntigare än "många andra"... ;)

Dante, jodu. Det är en stor familj - och ännu större kompisgrupp! Massa många dockor är det!

Tack Katarina :-)

Lycke, Narvik var det ja. Har svarat på din blogg igen :-)

 
Eva

Eva

26 maj 2009 22:15

Jag ägde aldrig någon Skipper :(. Men några barbiedockor hade jag i varje fall. En råkade jag förstöra håret på. Det tålde visst inte att blåsas med hårtorken ;). Det blev lite för varm och så smälte hela håret. Jag var jätte ledsen kommer jag ihåg.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

26 maj 2009 22:37

Ajajajjjj. Nej, dockornas plasthår tål inte för hög värme. Lite är int farligt och man kan faktiskt "peramanenta" hår på dockor med lite värme. Men det får inte vara för varmt som sagt.
Min syster hade Skipper. Jag hade bara Barbie och Ken. Fick hennes Skipper för gott när jag blev vuxen :-)

 
Charlotte

Charlotte

27 maj 2009 11:59

Jag hade den Skipper som är längst upp till vänster och Tutti. Jag tror att Skipper finns kvar bland en massa gamla Barbie och någon Ken från 60-talet. Jag hade även ett "vuxet" syskon till Barbie, som det gick att böja benen på. Minns inte vad den dockan hette, möjligen Francis. Jag har alla mina kvar, funderar dock på att sälja dem om det går. De är vällekta med så alla är inte riktigt hela och fina.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

27 maj 2009 15:00

Charlotta,
Francie var en kusin till Barbie och det var kanske den dockan du hade? Hon är lite smalare än Barbie, men större än Skipper. Annars finns det en massa kompisar, som första kompisarna Midge eller Stacey på 60-talet och en hiskelig massa andra i slutet av 60-talet o framåt.

 
Ingen bild

Persil,ja

28 maj 2009 13:49

Äntligen! ;D Detta är DU! (För mig.) Fast har du kommit av dig lite? Samlar du på de allra minsta ännu? De som står i sovrummet längs alla väggar? Står de kvar där?

 
Ingen bild

Kvasthilda

28 maj 2009 15:33

Persilja,
givetvis :-) De täcker väggarna i sovrummet än, ja :-) Maken vill bygga om hyllsystemet men än så länge är de och dockorna på dem fredade.

 
Ingen bild

Persil,ja

29 maj 2009 09:30

Du MÅSTE visa!!! Det är så coooolt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards