Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

saker o pinaler

Av Kvasthilda - 28 maj 2009 21:18


Här är några av de saker jag fick med mig hem från stan idag :-) 


Böckerna av Charlaine Harris. En god liten bunt :-)) Det är alltså nyaste Sookie Stackhouse. Köpte den inbunden fast jag har alla andra i pocket. Ville ha den NU. Pocketen har inte kommit än :-)

Dessutom är det några andra böcker av Charlaine Harris, fortfarande utspelande sig i sydstaterna.


 


Några pizzakartonger med pizzor vid namn Favorit (oxfilé, beasås, färska tomater, räkor o ädelost - mysko blandning med ack så gott. Håller INTE sonen med om!) och den fantasifyllda Kebab Pizza (inte Slivovitza). Kebaben har givetvis kebabkött, men även lök (karvas bort av kottarna), färska tomater och pfeferoni o givetvis orientdressing på sidan!


Min låda Chardonnay. Den här gången blev det en Robertson från Sydafrika. Jag gillar Chardonnay. P o jag har haft våra diskussioner om vilken druva som är bäst. Likaså en annan kompis o min syster. Syrran gillar halvtorra viner. Min kompis mestadels röda viner, men för min skull beställde hon Chardonnay som vitt alternativ på jobbet, annars är det oftast nån annan grinigare druva. Fick syrran att smaka Lindemans. Ett gott vitt vin av Chardonnay-druvor. Detta till trots att det stod nåt om "ananas" i smakinfot. Hon HATAR ananas, såvida den inte kommer i en Piña Colada... Dock föll hon för herr Lindemans låda :-)


Åsså en närbild (eller tre) på TEBURKEN. Kanske det är förståeligt varför denna föll mig i smaken?? Det stod en kinesisk burk på den här och när jag lyfte på den, bara skrek den här till min hjärterot. Färgen går inte fram ordentligt. Den är i en vacker brunröd färg, och givetvis med de guldfärgade indiska elefanterna mot den svarta bakgrunden. Lock med gångjärn, precis som jag ville!

 

 
 
Ewa

Ewa

29 maj 2009 10:10

Jag såg två avsnitt av "True blood" som bygger på böckerna om Sookie, men serien är värdelös; den fokuserar på blod och sex. Jag tror nog att böckerna är betydligt bättre!

http://fundringar

 
GladaKatarina

GladaKatarina

29 maj 2009 10:51

Oh, en hel massa spännande säker! :-D

Fin burk du hittade! Gott vin! Harris - noterar!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

29 maj 2009 12:54

Ewa,
E-pigan o jag går o väntar på fortsättningen/säsong 2 av True Blood. Kommer tll sommaren i USA. Du har alldeles rätt i att de koncentrerat sig lite för mycket på blodet, men sexigt är det. Även i böckerna. Inte nu som i TV-serien. Sex säljer ju alltid! TV-serien är en mix av första boken o lite ur andra oxch som vanligt vid filmatisering blandar de ihop koncepten om vem som gör o säger vad osv. Fast de har lagt till en karaktär i serien!
Vi gillar vampyrer i vår familj så de har blivit en favorit.
Böckerna är engelska. Tror bara första Sookie är översatt till svenska ännu.

 
Lycke

Lycke

29 maj 2009 16:02

Men guusis vilken sööt teburk, me like!!! Och hungrig blev jag också, ska laga köttfärssås o spaghetti idag - en evig familjefavorit!

Kram Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

29 maj 2009 17:08

Lycke,
Funderade på att göra köttfärssås här med idag, men det blev så mycket pizza kvar från gårdagen och min huvudvärk ger inte med sig. Kottarna äter så gärna pizza ett par dagar i rad.

 
Ulla

Ulla

29 maj 2009 21:16

Vilken tur att det blev du som vann elefantprylen i min tävling tidigare då =) Påminner lite om den dessa teburkar med elefanter på.
Kram

http://ladyinblue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards