Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Sjömanskyrkan i Gävle

Av Kvasthilda - 5 juli 2009 22:16


Har fått ännu en kyrka på bild. Har ju passerat några stycken idag, på vår resa från Gävle men det där med bromsar på bilen.... funkar inte alltid ihop med Maken  - eller som i detta fallet Syster Yster..... Trots bristen på panik vad gäller tid.... Var nog mest hungern som styrde oss idag.


 

Sjömanskyrkan i Gävle


Hade gärna gått in i kyrkan för att se rosettfönstren inifrån. Måste vara maffigt! Kyrkan står passande nog på torget i kvarteret Skeppet, precis utanför järnvägs-stationen i Gävle. Eller Trafikplatsen som persontågsförare säger, eller Driftplats som vi säger.... För de flesta är det nog fortfarande en järnvägsstation, punkt o slut.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

6 juli 2009 10:53

En vacker kyrka är det allt och ser lite annorlunda ut. En jättefin bild är det dessutom. Hoppas att du får en jättefin dag.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

6 juli 2009 13:05

Tack Elisabeth :-) Ska se om jag får min far att leka turist aå jag får fara runt till en del kyrkor i Dalarna. Finns några jag vill fästa på bild (igen). Vet inte var alla mina papperskopior finns längre. Nånstans i källaren, men att hitta dem.... Många lådor att gräva i. Fast jag tror jag åtminstone märkt lådorna med årtal!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards