Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Being Human

Av Kvasthilda - 5 juli 2009 22:02


Såg precis premiäravsnittet av Being Human, den nya brittiska serien som visas på Svt1. Har väntat på den här serien, sen jag såg reklamen första gången - och höll på att missa den! Engelska serier är lite roligare än många amerikanska. Lite annat tempo och lite annan feeling överlag. Var lite disträ, för jag pratade med E-pigan på MSN samtidigt. Lite filer jag behöver som jag inte fick med mig på lapptoppen när jag lämnade Kiruna. Visserligen tar hon med sig dem när hon kommer ner om en vecka, men jag behövde ett par filer NU!


Serien då. Lite kul. Handlar om ett par killar, Mitchell och George som flyttar in i en problemlägenhet. Det har bott några hyresgäster där det senaste halvåret men ingen av dem har stannat speciellt länge. Saken är den att en tidigare hyresgäst dött i lägenheten och hennes spöke finns kvar ännu! Mitchell och George tillhör få människor som faktiskt SER Annie och de flyttar in. Till saken hör också att Mitchell och George inte är vilka människor som helst....


 

Aidan Turner - Mitchell, Russell Tovey - George & Lenora Crichlow - Annie


Mitchell är vampyr, going on the straight side, och George är varulv med stora problem en gång i månaden... PMS av stort format... Hahahahaaa! De jobbar båda på ett sjukhus och Mitchells "kompisar" kommer gärna dit för att fylla sitt behov av blod... Han gillar inte detta. En fd arbetskamrat har redan fått sätta till sitt mänskliga liv för Mitchell's hunger och hon gör nu livet surt för killarna i sin skepnad som levande död.

Ska bli intressant att se vad det utvecklar sig i framledes... Avsnitt 1 av 6.


 
 
Yvonne

Yvonne

6 juli 2009 07:46

Låter som en perfekt serie för dottern det! Men vi har ju ingen tv, så hon missar nog alltihopa! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

6 juli 2009 11:05

Mmm, till och med jag är sugen på att skaffa TV, den verkar bra. Var den bra? Leve engelsk TV-drama!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

6 juli 2009 13:08

Jag gillar den. Jag gillar ju vampyrer o varulvar o andra underliga varelser på film så den föll i god jord hos mig. Dessutom är Mitchell (Aidan Turner) skitsnygg....

Nu ska jag gå o se om jag kan boka Harry Potter-biljetter. Snart premiär!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards