Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

beslutsångest

Av Kvasthilda - 6 juli 2009 20:20


Syster Yster och jag funderar på att gå se Tomas Ledin i sommar. Han spelar i Sammilsdal i Leksand i slutet av juli och det hade varit skitkul. Saken är bara den, att just den spelningen delar han med Caroline af Ugglas och både syrran o jag har lite svårt för den tjejen... Hmmm... Hur göra??? Har inte sett Ledin sen 80- eller 90-talet. Nej, måste ha varit 80-tal för det var innan kottarna kom till jorden. De glada knallfärgernas tid. Min absolut knallgula prasselrock jag hade... Min var gul o kompisens cerise. Snacka om varning för bländning! Åsså svarta kläder under. Oftast. Vojne. O HIGH heels. Nu skulle mina fötter skrika högt om jag hotade dem med dylika tingestar. Kan inte ens gå i SANDALER utan att få skavsår. Livet är orättvist. Hörde just Charlotte Perelli på TVn, allsång med Lotta. Charlottes skor är ju inte av denna världen. Eller ens PÅ denna världen/jorden... Hälen befinner sig en halvmil upp i himlen. Eller nåt.

Nej, tacka vet jag Sarah Dawn Finer som just kliver på scenen. Underbar kvinna. I en underbar storlek. Ser ut som folk :-) O vacker till det. Och med en oerhört vacker låt. I'm Moving On.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

6 juli 2009 20:51

Hoppas att ni kommer iväg så att ni kan se Tomas Ledin. Kan ju tala om att jag såg honom då och då när han gick sista året i gymnasiet i Sandviken, han var känd då men inte jättekänd tror jag. Ja, skor ja, jag är ju rätt så lång, 174 cm och skulle väl bli "lite av flaggstångstyp" med höga klackar men jag vill att det ska vara SKÖNA skor i vilket fall som helst. Minns en gång i början av 70-talet när klassen skulle till Stockholm. Jag ville ha mina röda lackskor och vara fin, och det blev jag väl men oj vad ont det gjorde. Vill man vara fin får man lida pin stämde verkligen jättebra här.../Moving on är en fin låt.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

6 juli 2009 21:24

Jag förstår din beslutsångest. Jag skulle inte gå och se Carolina om jag ens fick betalt...hua!!! Men mitt val hade varit enkelt då jag inte är något fan av Tomas Ledin heller ;).

Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

7 juli 2009 00:52

1. Tomas Ledin. Suck. Min kärlek hela livet. Tills nu. Magin är borta. What happened?
2. Charlotte af Ugglas. Spänn av. Hon HAR charm. Okej, mager som en skrika men COOL. Se henne och njut. VARFÖR hatar s¨ååååååå många henne? Är det för att hon är ful? morr! för sjunga kan hon, det hävdar jag bestämt. Hon har nåt. Absolut. Bli övertygad. Se henne för mig. Fota henne för mig. Please! Gå med syster yster och se henne och ta bilder och visa. För jag GILLAR henne!!!!!!!!!
3. Sarah Dawn Finer är heeeelt okej. Vacker, lagom stor, ööööögon och röst. (och bröst,,,mouhahhha.)

 
Ingen bild

Kvasthilda

7 juli 2009 01:03

vet det P... att du tillhör den rugguggelgillande skaran i vårt land. får se hur vi gör. *suck*

 
Ruggugglornas ordförande herself

Ruggugglornas ordförande herself

7 juli 2009 01:06

Ruggugglor är det bästa jag vet. Det är därför jag gillar dig så mycket vettu my darling mouhahahah!

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kvastis

7 juli 2009 01:09

mmmmmm! vet det. hooohoooo.
*swooosh* flyger by....

 
Ingen bild

Persil,ja

7 juli 2009 01:17

...och som alla ruggugglor ugglar vi på natten, precis som sig bör.

 
Ingen bild

kvasten

7 juli 2009 01:21

o käkar kycklingvingar.... Nä, men gjorde för ett tag sen. nattamat för en kattuggla.

 
Yvonne

Yvonne

7 juli 2009 09:38

Du kan ju alltid stoppa öronproppar i öronen när Caroline sjunger och ta ur dom igen när Tomas är på scenen! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

7 juli 2009 10:28

Yvonne,

det bleve nog dubbla öronproppar och ögonbindel i så fall. Proppar använder jag alltid! Nåja, beroende på var jag är mot scenen sett förstås...

 
E

E

7 juli 2009 17:30

VART ÄR DINA JÄVLA HEELS MAMMA? Jag vill ju se dom ;> och jag vill förövrigt köpa ett eller tre par nya i sommar. jag kommer ju vara rich bitch.

http://hejholger.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kvastmamman

7 juli 2009 19:07

bumsan, mina gröna pumps. Eller svarta. Oftast de svarta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards