Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

färger o mönster

Av Kvasthilda - 8 juli 2009 23:03


Jag är galen i presentpapper. Ännu en sak som retar Maken till vansinne. Jag kan inte gå förbi en låda med presentpapper utan att titta... Och köper nästan alltid en rulle. Behöver nog inte köpa julpapper nånsin mer, ändå blir det en o fem rullar varje år :-)

Nu fyllde ju sonen år och jag tyckte vi behövde köpa lite papper att slå in hans presenter med. Mamma/mormor har ju en del... Men det mesta är ju faktiskt julpapper och jul(i) till trots... nej, roligare grejer vill vi ha än tomtar va?

 


Lagerhaus har en del kul och dessa rullar är inköpta där. Eller på Åhléns. Köpte några rullar där med o jag har inte stenkoll på vilka som kom varifrån.... Tror katterna o blombollarna är Åhléns medan de andra två garanterat är från Lagerhaus (cupcakes o blommor i vitt/orange).


 
 
Berith

Berith

9 juli 2009 09:17

Vilka underbara presentpapper..jag skulle få beslutångest över vilket papper jag skulle välja ;)

Ha en bra dag!
kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

9 juli 2009 09:23

Det var ju ett annorlunda "vill ha"...
Och visst är det kul att få paket med fint papper om.

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

9 juli 2009 09:27

Lagerhaus är kanon när det gäller det mesta plåtter. Där kan jag gå i timmar och handla allt jag inte behöver. Snyggt papper btw

http://mofs.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

9 juli 2009 11:04

Yes!!! So lovely med presentpapper..önskar bara de hade mer sorter här i stan...
Har två av de där, hemma..mmm...

Kramsi Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

9 juli 2009 11:35

Berith, tur att gossen hade flera paket att slå in i. Det kommer o går i vågor. Framför allt färger. Min son är ju inte funtad som många andra utan älskar orange. Köpte bland annat ett måttset på Lagerhaus i knallorange till honom o stoppade det i den runda orange boxen - oxå Lagerhaus. Kul ställe det där.

Mita, kanske man kan sälja papper i små rutor? Som scrappapper? Mycket av dem skriker ju scrap. Av de jag brukar köpa. Många blir (blev) också små scrapbitar på större paket eller brev. Många kul figurer att klippa ut!
Äh. man är ju tokig.

MOFS!!!!!!!!!!!!!! vÄLKOMMEN UT I CYBERSPACE IGEN! Jag hatar Caps Lock, men i det här fallet gjorde det kanske inte så mycket? Lagerhaus. Håller fullständigt med. Mycket onödor där som man bara måste ha. Att vissa saker är kopior av dyra butiken-grejjer skadar ju inte. Min ekonomi alltså. Eller?

Lycke :-)) Kunde ana det. Att du hade fastnat för minst två av dem. Alla deras väskor är skitkul också. Vi köpte en strandväska med dragkedja, samma mönster som det vit/orange-storblommiga, men med helvita blommor o turkosa pistiller. (mest för att påsen med den hårddisk vi släpade på, gjorde ont i fingarna o de behövde lite avlastning) Skitroliga.
Muffinsmönstret finns i en stor bricka jag blev sugen på. Skyller allt sån't på dig o fru P!

 
Elisabeth

Elisabeth

9 juli 2009 12:03

Vilka läckra papper. Det är verkligen trevligt med färger och mönster. Här finns både katter, bakelser och lite annat. Jättefint. Det är kul när det inte bara är enfärgat även om det i och för sig kan vara fint också. Men behoven kan ju vara så olika och ibland vill man ju bara ha "något lite extra".

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

9 juli 2009 12:08

Elisabeth, sonen ville ha ett enfärgat också. Ett helt orange. Skippade det, taskig som hans mor är ibland... Enfärgat kan man ju dekorera på annat sätt.
Brukar ibland slå in paket i vanligt brunt postpaketpapper och dekorera med nåt roligt. Blir minst lika snyggt :-)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

9 juli 2009 14:53

Det där "kattapappret" är så gott som inköpt av mig!!! *bestämmer*

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

10 juli 2009 08:06

Åh vilka härliga!
Sådana där papper hittar jag aldrig här i krokarna... *Mutter mutter* ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards