Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

säng säng säng, sova sova

Av Kvasthilda - 9 juli 2009 10:58


Sinnessjukt. Jag vet inte vad det är med det här rummet o sängen. Mitt gamla flickrum som inte bytt tapeter sen jag flyttade in här en vinterdag för långt över tjugo år sen. Det är fortfarande samma gräsgröna, vävmönstrade tapet. Underbart lugnande färg. O mammas gamla dubbelsäng. Man sover som en prinsessa. Och inte som hon på ärten. Det är som att sova i dunbolster eller vad sjutton sagorna nu säger. Man sover o sover o sover. Idag vaknade jag av att nån använde sitt bilhorn lite mycket. Det är en verkstad mitt emot, tvärs över gatan här. Ibland vaknar man när lastbilarna kommer o lossar sin last lite längre bort på gatan. Eller på natten när ungdomar drar förbi på sina moppar. Det är en liten genomfartsväg utanför dörren här. Men oftast sover man som ett litet barn. O sover o sover o sover. Sanslöst. Sinnessjukt. Har sovit 11½ timme inatt. ELVA O EN HALV!!!!  Va???? Blir lika förvånad varje gång jag vaknar upp i denna säng och inser att man sovit bort ett halvt dygn. Händer ofta. Fast man lägger sig i vettig tid. Nåja, det blev efter midnatt igår med. Såg av mitt lilla mailprogramverktyg att det hade tagit 11h23m från förra uppdateringen så det betyder ju att jag la igen datorn o med det ögonen, 11 timmar och 23 minuter tidigare. Plus minus x antal minuter mellan de tio den tar för att hämta uppdateringen av mailboxar. Makalöst.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

9 juli 2009 13:38

Önskar att jag fick sova så länge också och känna mig helt utvilad dessutom, men den dagen kanske kommer snart...Men i helgen vaknade jag runt 10 och strax efter ett par gånger i alla fall.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Maggan

Maggan

9 juli 2009 14:15

Men det är ju så skönt att sova! Och förmodligen det som behövs när vi är lediga och har tid att vila?
Tack för ditt fina inlägg om vår stackars vovve!
Ha en fortsatt trivsam semester (med mycket sömn. hehehe)

http://margby.bloggagratis.se

 
Tant Alexandra

Tant Alexandra

9 juli 2009 16:24

Sover, sover och sover. Jag känner igen det där. Är du säker på att du inte är höggravid?

http://tantalexandra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

9 juli 2009 17:42

Hahahahahaaa! Skrämde halvt ihjäl sonen när jag började asgarva här.... Nej du, Alexandra. Så rund man är, finns det dock ingen bebis i magen här. Har tryckt i mig en massa tårta o jorgubbar så man skulle kunna tro det kanske.... Hmmm....

Maggan, hoppas voffsingen mår bättre snart. Tack för kommentaren :-)

Går nerifrån o upp.... Mitt asgarv krävde svar direkt. Ja, Elisabeth. Det ÄR skönt att få sova ut. Inga sura gubbar som kräver frukost eller barn som behöver passning. Bara jag "emsam" att bry mig om - mammas o pappas hus till trots. Skönt.

 
Berith

Berith

9 juli 2009 19:57

Det är synd att man inte känner hur skönt det är att sova medans man sover ;)
Ha en skön kväll och sov gott då det är dax =)
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

9 juli 2009 23:38

Näää! Vad gulligt! sover du i ditt flickrum! Jag tror jag dör!!! Så rart!!!! Bilder bilder bilder tack!!!!

 
Ingen bild

Kvasthilda

10 juli 2009 00:07

SÅ romantiskt är det inte. O jag var tonåring. Inte vi som valt tapeterna. De satt här när vi flyttade in. Mamma o pappa har aldrig brytt sig om att tapetsera om på övervåningen. Jo, förresten, syrrans rum. Det hade beige vävmönstertapeter men fick sen vita tapeter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards