Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

skor o smycken...

Av Kvasthilda - 9 juli 2009 22:09


En dag i Kupolen och diverse reor... Behövde ett par nya sandaler, då mina gamla utgått för läääänge sedan. Sulorna har gått av, men skorna i sig håller ihop med läder-"inner"sulan, så det märks inte. Däremot har ett par nya varit på tapeten ett tag. Lade mina sista slantar på ett par ursöta i beige skinn (mocka). Jättesköna. Blev två par skor då jag köpte ett par svarta ballerinaskor också. Provade ett par bruna, men de fanns inte i rätt storlek. Till-o-me min storlek var för stor!

Åhléns har dessutom total utförsäljning på bijouterier så det blev lite smycken också. Fint med 70%-s rea...!

 Färgerna närmare verkligheten...


 
 
Dante

Dante

10 juli 2009 10:05

Visst är det kul när man gör bra köp? Reor är dessutom extra kul. Så länge det inte är H&Ms reor för jösses men mög de lyckas hitta i källaren och asa upp. Det mesta i märkliga färgkombinationer och mönster. Jag hittar aldrig nåt på deras reor.

Utöver det så borde det vara mer reor tycker jag :D

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

10 juli 2009 11:34

H&M... där har jag slutat handla för läääänge sen. De har väldigt lite kläder för kvinnor i min storlek, sin BiB-avdelning till trots. Ibland kan man snubbla över nåt snyggt, men oftast är det tjejerna som hittar saker där. Köpte åt dem när de var bebisar. Sån't har de, o kul kläder. Alltid kul att fynda. Kiruna är dötrist i klädväg. Skulle få dit nån ny butik i höst. Tror det är Gina Tricot. Eller faktiskt ett nytt försök av H&M. Närmaste Kapp-Ahl har vi i Narvik... De har vair i Kiruna o vänt. Vi har för lite säsonger. Det är en grön vinter o den lååånga vita vintern. Knappt nån höst eller vår att tala om. Å andra sidan kan man gå höstklädd hela sommaren....

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 juli 2009 13:01

Köpte ett par sandaler nyligen, 3 par för priset av 2. De andra två paren hittar jag, men inte sandalerna. Hur är det möjligt??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards