Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

fredag, simtävlingar o generationer

Av Kvasthilda - 10 juli 2009 11:07


Jaha... Får se var vi tar vägen nu då, sonen o jag. Vi är förvisade från mor o far. Nej. Egentligen inte. Min äldste bror o frun kommer till Dalarna idag och med sig har de döttrarna, svärson o barnbarn. Tjejerna ska till Vansbro o simma på lördag. Galningar. Man drunknar ju nästan i det som faller från skyarna och så ska de frivilligt doppa sig i den svinkalla Vanån för att på nåt sätt, medelst armar o ben ta sig framåt, vet inte hur långt... O med näsan ovanför vattnet...?? *hurr burr*.

(de har ju som Wasaloppet, numer olika sträckor).

Mamma har stort hus så plats finns det, men inte sängplatser. Får sova på nån madrass nånstans i ett undanskuffat hörn. USA-folket går före. Nej, ska inte låta så, det ordnar sig alltid :-) Bara jag slipper en luftmadrass!!! Då kommer jag att vara totalt ledbruten hela semestern sen.


En kollega till mig (min handledare när jag kommer hem igen) ska till Vansbro o simma. Han fick inte ledigt. Arbetsledaren lovade som vanligt "Jajamen, det fixar vi" medan tur/personalfördelaren sa, icke sa nicke. "Det går inte." Idioter. Det händer att förare inte ens får ledigt för att gå på sina barns BRÖLLOP!!!!! Lågt. Min handledare (näst snyggast av alla.... peppar o salt där med) sjukar sig om han inte fick ledigt. Det är sjukt. Håller på med klassikern, gubevars. Galning.

För lite folk! Vi behöver minst tjugo förare till i Kiruna. Göteborg sa upp en massa förare och nu är de tvungna att hyra in nya förare för det finns inte så det räcker till de tåg de ska köra. Makalöst.


Regntunga skyar ja... Det verkar som om detta väder hänger över hela världen! En kompis i Kentucky fick en massa regn o rusk häromdagen också. Fast tempen skiljer väl enormt mot Svedala kan man tänka. Ky har ju lite annan värme än vi.


Ska bli SKITKUL att få träffa broder o familjen. O lille klimpen. Som ska få ett syskon. Mormor skvallrade för gammelfammo, eller farmor Elsa som de kallar henne. Många generationer att hålla reda på. Nästan alla klimpens gammisar lever. Utom mormors föräldrar. På dopet var dock morfars syskon överrerpresenterade - och med det x antal kameror. Värsta paparazziföljet! Men många bilder fick vi :-)


Fredag... Var tog veckan vägen???


O nu regnar det. ÖVERRASKNING!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

10 juli 2009 12:08

Ja, även om jag inte alls är någon "badkruka" känner jag väl inte direkt att bada NU. Är glad att jag kunde ta ett dopp sent i fredags eftermiddag och att det var varmare i vattnet än i luften dessutom./ Vet ju inte var i Kentucky men såg att det har varit +21 på morgonen där. Relativa fuktigheten är 78 %. Men jag har ju sett en prognos för bl.a Malmö och där kan det bli upp till +23 i helgen eller så. Men jag tror nog att det blir bättre i Falun i dagarna också. Det gäller väl att hålla ut...Har förresten skrivit lite väderhistorioa idag och det blir nog mer framöver också!

http://elisannw.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

10 juli 2009 13:11

Visst är det märkligt: överallt finns det massor som behövs göras , men bara IDIOTER som planerar. Så det finns inte folk där det behövs och man kan inte få ledigt. Dumdryg girighet, är vad det är! *ARGA GLADA* Oj, lite caps lock! ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Josse

Josse

10 juli 2009 14:40

Tacktack, vi har bara en 2:a men spjälsäng och skötbord går in i sovrummet iallafall :) Däremot har vi inte ens en tvättmaskin, får springa till tvättstugan men det går det med. Allt går om man vill :) Mvh Josse

http://annajosefin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards