Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

tjejsim o oväder del 2

Av Kvasthilda - 11 juli 2009 16:08


Strömmen tillbaks, ovädret har dragit förbi så nu kan jag lägga upp bilder oxå.

 

 Våra tjejer långt till höger. Alla ler o ser glada ut...

 

 Puuh.... Knappt halvvägs. Målet ligger bortom hängbron.

 

 Fler som ville vara med o simma!


 En närmare titt.... En stor andfamilj följde med en av båtarna.


 

Yngsta brorsdottern går i mål

 

Som synes, hinner inte torkarna dra undan regndropparna innan nya faller. Hopplöst att se nåt! Fast det blev ännu värre sedan, när vi närmade oss Falun.


 
 
Berith

Berith

11 juli 2009 17:45

*Brrr* vad det såg kallt ut..och regningt med för den delen...
Skickar lite sol till er ...

Ha en skön lördagkväll !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Eliabeth

Eliabeth

11 juli 2009 18:01

Ja, pappa sa att det blev alldeles svart en kort stund när han var i mitt badrum idag. Det kom allt några riktiga åskknallar och blixtar ett tag. Har ju tagit bilder från bilen ibland men vilken dramatisk bild du har fått till här. Väldigt annorlunda.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

11 juli 2009 23:30

Fy! Hålingen så kallt det där ser ut. Men man blir nog stolt ända in i märgen efter ett sådant simmande.Jag läste att du kör tåg,det gör Gubben med på TGOJ(Godståg)
/lollo

http://lollopettersson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

12 juli 2009 13:48

Kallt o burrigt. Nej, det var inte så farligt, faktiskt. Fast jag hade inte velat tillhöra funkionärsstaben där. Hade inte varit så kul att sitta i en båt eller stå på den där smala bryggan hela da'n!

Lollo, tack för kommentaren :-) TGOJ. De har varit i Abisko o vänt i vår/sommar, har jag sett. Vet inte på vems uppdrag. Lite ovanligt att se deras grönblå lok så långt norrut. Och det var dessutom utsmyckat med diverse klotter.... Än mer ovanligt i vår del av landet!
Om jag minns rätt, tror jag TGOJ var där o hämtade slipers. Det har annars varit Rail Cares jobb.

 
GladaKatarina

GladaKatarina

13 juli 2009 11:45

Donnerwetter! 8-) Det är beundransvärt, detta! Hade nog fätt lite panik i den röran...

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 juli 2009 12:14

Panik är nog bara förnamnet. Yngsta brorsdottern försökte simma längs bryggan, men det var för trångt o besvärligt så hon begav sig ut nån meter igen o trotsade motströmmarna.
Dock var det alla storlekar på kvinnorna o tjejerna som simmade så för den delen hade man då platsat. Men inte för kondisen..... Yikesss. En km på en halvtimme. Tänk söndagens tre km!! Skulle tagit mig MINST två timmar. De sam på ca en timme hörde jag. Makalöst....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards