Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

gröngöling

Av Kvasthilda - 14 juli 2009 12:52


Önskar att jag fick se den också. Mor o far har haft påhälsning av just en gröngöling för ett par veckor sen. Enda hackspetten jag sett, eller snarare fått på bild är ju Större hackspetten. Hade varit kul att få se gröngölingen med! Jag är inte ornitolog på nåt sätt, eller lokofil, men gillar att få bilder på diverse roliga saker, lok eller fåglar. Hahahahhaaa! Åtminstone tycker jag det är kul. Lite allätare sådär.

Gröngölingen gillar myror och det finns det gott om här!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

14 juli 2009 13:18

Ja, Större hackspetten är ju den vanligaste men ändå ser man den ju inte jämt heller. Har inte sett någon på ett tag. Men det kan ha varit i början av aril 2006 som det satt en och hängde i en talgboll när jag kikade ut från balkongen. Idag hade jag nog kunnat få ett fint foto men jag hoppas på mer tur snart. Den syns ju ibland vid stugan också. Har sett gröngöling där också men det var ännu längre sedan och så spillkråkan med dess karaktäristiska läte. Det finns ju gråspett också och den lär visst vara lite lik gröngölingen om jag har förstått rätt. Men skillnader finns förstås, annars hade de ju inte olika namn. Intressant websida också. Har ju själv lite länkar ibland, även till fågelläten och det är roligt att kunna mer. Tycker ju själv om att fota allt möjligt som både står still och rör sig../Ja, det har ju gått tåg till Grycksbo utanför här och mamma sa nyligen att hon läst att de ska sluta. Men i lördags tjöt det minsann här utanför och det verkar ha varit ett ånglok då.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 juli 2009 13:29

Ånglok ja. GDJ firade 150 år. Gävle-Dala Järnväg. Vi missade ju hela kalaset förra veckan. De hade med ett nytillverkat ånglok efter ett av landets första, sa pappa.

 
Yvonne

Yvonne

14 juli 2009 14:27

Ja, visst är väl gröngölingen en underbar fågel! Så omaka i sitt utseende, på något sätt!
Jag brukar se dom från bilen på skogsvägar ibland. Men där är det ju så smalt så man vågar ju inte slänga upp kameran och ta en bild!!! =)

Hoppas att du får påhälsning av en snart då!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards