Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Halvblodsprinsar o Ledin

Av Kvasthilda - 16 juli 2009 21:13


ÄNTLIGEN!!!!!


Nu har jag sett Harry Potter o Halvblodsprinsen.


Är helt salig.

I mitt tycke den absolut bästa filmen hittills!

Skulle vilja gå en gång till o sitta ENSAM utan fnittriga damer på sidorna. Jag vill fnittra SJÄLV! Där det ska fnittras o där det inte ska fnittras.

Snape är o förblir min idol. *salig suck*

Till-o-mé Storpigan, som gjort slut med Rowlings under/efter sjunde boken, tyckte filmen var bra. Dock skulle det inte vara alldeles väldigt hälsosamt för Helena Bonham Carter att möta dottern på en gata nånstans i världen. Så en varning utfärdas till henne....

Jag har lovat Ewa att inte skvallra så jag tänker inte säga ett ljud om innehållet, annat än att de följt boken skitabra och efter bästa förmåga. Inga roliga ministrar, men början brukar ju alltid vara annorlunda mot boken. KANON hur som helst! Jag är nöööjd :-)



En gång till. En gång till. En gång till!


Åsså har SysterYster o jag beställt biljetter till Tomas Ledin. Om man får biljetten för 205 spänn, kontra de 396 de egentligen kostar, kan man väl stå ut med rugg-Ugglas emellanåt också.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

16 juli 2009 22:10

Jag "borde" nog se filmen också och läsa någon bok snart. Kul när man känner sig nöjd med en film och visst, man VILL ju fnittra själv...Men...när jag är "riktigt igång" kan jag nästan skrika rätt ut, så hörselskydd kan ju behövas för de som sitter där! Nja, fullt så farligt är det väl inte men kul kan det ju bli./Bra att ni fick biljetterna så pass mycket billigare och rugg-Ugglas har väl förnamnet Caroline då...Ja, jag antar att hon är någon som man antingen gillar eller inte, ingenting "mitt emellan", eller "så där".

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

17 juli 2009 12:05

Oh vad bra att den var bra, ska gå med sonen nästa vecka...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

17 juli 2009 12:42

Ååååhhh! VA!? Detta var goda nyheter! Verkligen så bra! Bättre än 4:an!? :-D Hmmm.... *börjar längta*

Severus, oh Severus... Hoppas de bygger upp hans bakgrund lite bättre i film 7 och 8. Kom så abrupt på slutet, jag tror du vet vad jag menar...

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

17 juli 2009 13:52

Bästa filmen betyder väl bättre än fyran va? DUH...
heheheheeee. Jo, jag gillar den skarpt. Mycket humor.

Svarar mer hos dig. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards