Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

gullegummepresent

Av Kvasthilda - 16 juli 2009 22:31


Min dotter är bara såååååå fantastisk! Vi for till stan med SysterYster idag, för att fördriva lite tid. Storpigan har praktiserat på en butik i stan (ja, hon for från Öjebyn till Falun för att praktisera) och ville hälsa på dem. Hon tog Lillebror med sig.


E-pigan följde med mamma. Vi gick till Kristine Kyrka för dagens kyrkbesök och fotofrenzy. Köpte en ny bok. De säljer informationsböcker i våra kyrkor och de varierar i pris mellan 20 o 40 kronor. Helt OK. Fina böcker med snabbinfo, en del ingående, en del ytligt, men alla med jättefina bilder. De flesta kyrk"porträtt" är tagna vår- eller vintertid. Sällan under högsommar. Det är nämligen nästan omöjligt att få med hela kyrkan på bild sommartid. För mycket höga träd med frodig grönska runtomkring som står i vägen och slåss om uppmärksamheten...


Storpigans besök i butiken var snabbt avklarat för det var tydligen bara en av personalen där från hennes tid. I stället gick hon o Lillebror på stan för att leta skor. Hon hittade inga. Jo, hittade ett par snygga, men de fanns givetvis inte i hennes storlek. Storfot hittade däremot ett par badtofflor han förhoppningsvis inte får skavsår av. Efter vår mastodontfotografisession med Kristine mötte E-pigan o modern upp resten av klanen.

Storpigan slängde åt mig en påse från Akademibokhandeln (eller Blids som jag envisas att fortfarande kalla Faluns bokhandel).


Gulle-Gulle-Gumman!


Vad jag fick??



Boken av en annan av mina stora idoler. Per Morbergs kokbok fylld med berättelser ur hans skådespelarkarriär o annat ("Scenen, livet och konsten att laga mat"). ÄLSKADE VÄN! Dottern alltså :-) Fast jag avgudar ju Per Morberg också. Många avskyr hans slabbande i köket, men jag kan inte annat än le fånigt när han gör det! Bara så underbart upproriskt!

Pigan vet att jag vill ha boken och sa vid ett tillfälle när jag nämnde det "Det är bra att veta att du inte har den. För rätt vad det är när man köper nåt åt dig har du redan köpt den så har du dublett..." Så det la hon bakom örat minsann.


Vi tog en snabb tur till Borlänge för att besöka radiobutiker o titta på mobiler o externa hårddiskar. O en del annat. Och besöka MAX. Bästa burgarna....


På hemvägen åkte vi via Torsång för att hämta upp infoboken för kyrkan som jag inte hade pengar till när pappa o jag var dit.


 


Nu sitter mor o far o Storpigan o ser 24. En serie jag ÄLSKAR (puss på Kiefer!!), men bara sett första o andra säsongen av. Har sett början av tredje, men där stagnerade det. Är så avundsjuk på dem som följt alla säsongerna/dygnen.

Åska i luften. Det fladdrar o far hör jag. Fast enligt mina upplevelser i det här huset spelar det ingen roll om det är åska i faggorna eller inte. Robert stökar i alla fall med boxern.


Nu ska jag krypa i säng med Phoebe o Duncan igen. Blev bara två kapitel igår!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

16 juli 2009 23:11

Förstår att du blev glad för boken, och att det värmde att få just den. Det var i slutet av juli 2005 som jag och en väninna gick in i både Kristine och Stora Kopparberg och det blev väl lite broschyrer också. Gick förbi Torget runt kl. 18 och till en bankomat en bit bort. Är lite då och då i Akademibokhandeln. Vi hade BLIDS i Hofors förut, men det var ganska längesen. Där finns ingen riktig bokhandel alls längre faktiskt./Ja, jag föstår att Robert kan vara riktigt besvärlig. Har sett 24 förut, en bra serie tyckte jag allt.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

17 juli 2009 12:06

En kanon bok, roliga inlägg och bra recept

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

17 juli 2009 12:44

Love that man! Satt och tittade på Vita Lögner en gång i tiden, enbart för hans skull.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards