Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

en sista bild

Av Kvasthilda - 18 juli 2009 23:41


Fotograferat uppe vid Stora Stöten, Falu Koppargruva häromdagen. Det finns några tistelbestånd invid staketet och där vimlar det av nässelfjärilar (och andra flygfän som tycker om dylika växter). Ibland ser man smått mitt i allt det stora också. Tror turisterna runt om undrade vad i fridens tider jag sysslade med... Vände zoomen mot tistlarna i stället för prakten i det gigantiska gruvhålet.

 

 


 
 
Elisabeth

Elisabeth

19 juli 2009 11:04

Jo, ibland får man ju bara syn på något. För även om du var där i ett helt annat ärende vill du ju inte missa annat heller. Känner så väl igen detta "beteende". Det är tur att man reagerar så trots allt. Mamma såg en nässelfjäril tidigare men jag har faktiskt inte sett någon, möjligen mycket snabbt en gång, men så snabbt att jag inte riktigt hann artbestämma den. Men det var väl i augusti i fjol som jag råkade få in en i vardagsrummet. Den satt i fönsterkarmen tror jag (har en bild). Men jag lyckades till slut med stor varsamhet få ut den och såg den återfå friheten genom min balkongdörr. Det är verkligen en jättevacker fjäril. Nu har zinnian börjat blomma i trädgården här och snart röd solhatt och de drar till sig fjärilar, främst nässelfjäril och amiral men även påfågelöga. Så även om jag har en del bilder sedan tidigare vill jag gärna ha nya med mitt nya zoom!

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards