Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

ekorrbesök del II

Av Kvasthilda - 19 juli 2009 17:06


Min lille beundrare kom tillbaks. Vi skulle fara till stan o hämta biljett åt E-pigan som ska fara o hälsa på benke (en kompis) som befinner sig i Västerås, men jag fick en liten känsla av att jag skulle titta ut på altanen igen innan vi åkte. Tog med mig kameran och lika bäst var det. Där var han tillbaks igen. Kikade in genom fönstret, där han senast såg mig försvinna in. Sedan hoppade han ner från räcket där han satt och sprang fram till trappen vid altandörren, innanför vilken jag väntade med kameran. Han satte sig ner på rumpan o sträckte sig upp för att kika genom rutan. Så lätt det då är för en liten ekorre med nästan en meter upp till fönsterkanten.... 


Fick ett par kassa genom-fönstret-shots innan jag öppnade dörren för att fota den lille rackaren. Då hade han rusat iväg till räcket igen och satt sig för att spana....


 Men var kan hon vara nu då?? Inte däråt...

 

 O inte ett spår åt det hållet.....

(killen har lite damm i mustaschen efter sitt krypande på altanen)

 

 Hmmm..... Jag anar nåt....!

O det är inte ugglor i mossen...

Isch för ugglor!

 


 
 
Lotta

Lotta

19 juli 2009 19:10

En sån sötnos. Av körsbären har det blivit marmelad Men i vekan som kommer blir det troligen sylt.
Kram

http://lottans.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

19 juli 2009 19:29

Håller med, en sån sötnos, helt bedårande. Det är också extra gulligt med dina härliga texter till bilderna. Har ju själv fotat en ekorre vid tre tillfällen med mitt nya objektiv. Kanske det blir tredje gången gillt och ÄNNU närmare. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

19 juli 2009 19:41

Denna gång gav din laptop dig korrekt information ang färgen på kaprifolen. Visst är den underbart orange, den skiftar oxå i både rosa och rött men mest orange.

http://lottans.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

19 juli 2009 20:13

Åååh, vilken underbar liten sak!! Han har ju runda öron utan tofsar!?

http://fundringar

 
Ingen bild

Kvasthilda

19 juli 2009 20:29

Kanske en ung ekorre? vet ju faktiskt inte om det är en kille eller tjej heller. Vet inte om det gör nån skillnad.
Våra ekorrar i Kiruna har tofsar på öronen - i alla fall många av dem!

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

19 juli 2009 21:22

Haha lovely bilder. !! Skrattade högt och la till ett åååååh. 10 p till dig Kvastis

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kvastis

19 juli 2009 22:46

tackar o bockar o bugar :-)

 
Marie

Marie

20 juli 2009 10:39

Vilka härliga korrebilder! Grattis till dem! Kul att du tittade in hos mig! Lite halvtrist väder idag så det kanske blir en tur i n till staden för lite kyrkfotografering... ;-)

Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards