Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Gropen Leksand - Ugglas

Av Kvasthilda - 25 juli 2009 22:08


Tja, får väl börja med Caroline då. Har så många foton på herr Ledin att jag måste fundera på vilka att "publicera" :-)

En timme med charmugglan Caroline gav i alla fall några bilder. Hon är inte speciellt vacker, o kan inte sjunga, men har ändå en hysterisk inlevelse på scenen. Och är högt älskad av sin make Heinz Liljedahl. Titta in hos dem här.


Den rosa jackan hade hon på sig i cirkus två minuter. Den tid det tog att ta sig från bakre delen av scenen till mikrofonen, säga hej o kasta av sig den :-)


Mellan låtarna flirtade hon med publiken - i alla fall en kille, vid namn Anders. "Jag ÄLSKAR dig" skrek han i början. "Jag älskar dig med" skrek hon tillbaks. "Vad härligt. Bara några minuter o jag har redan ragg. HÄRLIGA Leksand!" Efter ett tag var hon tvungen att fråga Heinz om han blev lack på hennes flirt med Anders. "Nej då, betalar han bra?" kom det till svar...


Åsså berättade hon historier om hur låtarna kom till. Om en kompis som ville att Caroline skulle skriva en sång om hennes GUBBJÄVEL, vilket hon gjorde. En annan vän fick en sång bara sådär och lever idag ett lyckligt kompisliv med sin särbo-fd-make. Huruvuda det är låtens förtjänst förtäljer icke historien, men en viss inverkan hade den!



Heinz tar över rollen som Tommy Nilsson i en duett och sjunger med sin hustru, som han enligt egna ord "älskar mer än orden räcker till". De avslutar låten med en kyss. Hur gulligt som helst. Kyssen får ni inte, men ett annat foto från deras duett.




 
 
Karin

Karin

25 juli 2009 23:07

Usch! är det nån som ger mej smått äckelkänslor så är det just Caroline af Uggla. Vet inte varför, det är nåt i hennes sätt...

http://mitt--i--livet.blogspot.com

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

26 juli 2009 08:14

Skrattar gott här och åt Karins kommentar. Krysset avbokade 2 Ledinbiljetter när han fick höra att Ugglas var förband. Han eldar upp sig som faen när hon är på tapeten.

http://mofs.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

26 juli 2009 09:55

Jag har ju inte sett Caroline live men förstår ju att hon är duktig vad man än kan anse om henne annars... Hon leder väl körer också, "Alla kan sjunga" liksom mamman Yvonne. Men roliga collage har du ju fått till här i alla fall. Kvasthilda, den nya kändisfotografen..

http://Elisabeth

 
Lotta

Lotta

27 juli 2009 21:11

Jag är lite avis på att du har varit och sett henne. Jag gillar henne skarpt. Håller dock med om att hon varken kan sjunga eller är särskilt fager men det är ändå något visst med henne... Precis som det var med Janis Joplin (inte heller hon kunde sjunga eller se söt ut)
Kram

http://lottans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

28 juli 2009 23:25

Men vad fan vad alla hakar upp sig på hur hon ser UT! MÅSTE man vara snygg för att vara stjärna???? Tydligen. Jag tycker dock väldigt mycket om denna lilla späda rugguggla och hennes spretiga stil. Men så har jag alltid fallit för udda människor! Jag älskar ju Kvasthilda!!! :D hahahaha!!!

 
Ingen bild

Kvasthilda

28 juli 2009 23:33

Hahahahahahaaa! Persilja, de fulas riddare :-)
Klart som fan att du älskar MIG!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards