Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

dockor i långa rader

Av Kvasthilda - 28 juli 2009 12:57


For o hälsade på Annelie igår kväll o kikade in i hennes lilla museum med Barbie-dockor, bilar och stora dockor. SÅ KUL ATT SE! Jag önskar att jag hade plats att göra en liknande utställning med alla mina dockor. Skulle fylla minst lika många montrar o hyllor som hon. Men Annelie har även massor med gamla dockor, och nygjorda dockor efter gammal förlaga med nygamla kläder (repros) och med nya o moderna kläder (silkstones).


Rödluvan, Tyrolen, Holland, Mexiko.


De här kläderna vill jag ha! Har delar av dem.

Jag är galen i Dolls of the World, gillar folkdräkter av alla de slag och vill så gärna kunna klä mina gamla dockor i de här seten. Jag har delar till några av dem. Finns ett par dräkter till. En japansk kimono och en egyptisk haremsdräkt.


 Jakt o sport.

Midge trillade utanför bilden och syns inte i sitt tennisset.


 Rosa.

Blandning av original o repros.


  

 Elvis o modellbilar från tiden :-)


  

 Skipper o kompisen Fluff.

De tre till vänster i originalkläderna som de såldes.


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Silkstones i parti o minut. De här tjejerna är gjorda med det gamla Barbie-ansiktet från tidigt 60-tal, men med kläder i modernt och klassiskt snitt. Dockan är gjord i ett material som kallas silkstone. Det känns som en blandning av porslin och plast. De har porslinets styrka men plastens hållbarhet. Tunga pjäser. Annelie har många av de silkisar som tillverkats. Fantastiskt!



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Annelie har en hel del stora dockor under skåpen, utställda med cyklar och liggandes i gamla docksängar osv. Här är ett urplock av dem. Många av dem har hon gjort själv.

 

 Indianer, en cowboy o två ursöta pilgrimer. Bland annat.

 
 
Ewa

Ewa

28 juli 2009 16:53

Där är hon ju - Skipper! Hon i mitten med den flerfärgade baddräkten(?). Det är precis DEN jag tänker på när jag pratar om Skipper.

http://fundringar

 
Ingen bild

Kvasthilda

28 juli 2009 17:44

Yepp. Living Skipper. Jag hade Living Barbie som barn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards