Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

morrn da!

Av Kvasthilda - 31 juli 2009 08:50


Morrn Morrn.

Eller Go'Morron, Go'Morron.

Vilket ni vill. Brukade alltid hälsa mina forna arbetskamrater på det viset och man fick alltid ett leende tillbaks. Och var alltid noga med att hälsa dem vid namn när de kom till restaurangen för dagens lunch. Alltid uppskattat :-)

Datasupport i lunchtid.... Ha! Nej, ett Plusjobb med datasupport som första o främsta uppgift, men med inhopp där det behövdes, exempelvis i nämna restaurang eller receptionen.


Har tillbringat morgonen med att plocka upp de sista lösa o drällande påsarna o kassarna o vikt ihop dem prydligt o snyggt o stoppat i en större påse, av papper. Plockat skräp efter huliganerna. Väntar på SysterYster, att hon ska komma o äta frukost inför semesterns sista äventyr (jaja, DET vet vi inte än, men det börjar här o nu). 


Ska slänga mig i duschen, eller helt enkelt kliva in där i lugn o ro. Vi får se hur jag gör.... Mwahahhahaaaa....

Magen skriker på mat. Den får vänta. Duschen först! Lönt det är då.... Ska ju ut o leka kyrkturist idag. I värmen. Som verkar vara på tillbaka- (fram-?)gång. Tur att syrran bytt till sig en bil med AC! Ett av hennes X har en bilfirma och de gör affärer nu o då... Man får nyttja de resurser man kan, när man själv inte har det så lätt. Tur att de är vänner.


Sommaren är ju på väg tillbaks o en annan ska upp med tuppen o jobba på måndag morgon. Börjar 04.40 Allt är som sig bör..... :ppppppppppp Andra förare får snälla förstaturer - till Svappavaara o sådär. En annan får en skittur till GÄLLIVARE det första som händer, och dessutom med persontågspass hem.... Tar heeeela da'n! *urrk*


 
 
jossan

jossan

31 juli 2009 09:03

ojojoj 04:40! hur fixar du det? jag som tyckte jag började tidigt (06:30) imorse..

http://metrobloggen.se/gymjossan

 
Ingen bild

Kvasthilda

31 juli 2009 09:30

Jaadu Jossan, man är så illa tvungen. Än går det bra, då det fortfarande är ljust på morgnarna. Kan tänka mig att det blir värre framåt september, oktober o vintermånaderna därefter. Dock känns det inte superkul just nu. *suck*
Tack för kommentaren btw :-) Kul att se ett nytt ansikte!

 
Berith

Berith

31 juli 2009 10:00

Tillbaka till vardagens rutiner..ibland kan jag sakna att känna den där kännslan då semestern är slut och man ska tillbaka till arbetet efter fyra veckors härlig ledighet *ler*...Det är en av baksidorna med att vara ofrivilligt "dagledig" ...Försökte låt liiiite negativ *blink*..vilket jag brukar ha svårt för att göra ...hahah..

Ha en bra dag!!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards