Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

kortläsare

Av Kvasthilda - 6 september 2009 17:08


Hmmm.... Skit att jag inte fick in i huvudet att jag skulle bo på hotell TRE nätter i rad, snarare än de två jag hade i huv'et när jag lämnade Kiruna. När jag checkade in sa receptionisten, det blir till den sjunde alltså... Hmmm funderade jag. Vaddå den sjunde? Äh, jag hade väl fel datum då, tänkte jag o klev in i hissen. Väl uppe på mitt rum klack det till att hon har visst rätt. Jag vet ju att jag ska köra Gv-Kra-Gv på måndag men kopplade inte att det är dagen efter jag kommer hem från Gv-Le-Gv-svängen (vilket alltså var inatt). Jag skulle inte mer än hinna hem till Kiruna innan jag hade varit tvungen att sätta mig på en buss eller tåg för att åka ner igen för måndagens skift, som börjar 04.46 Så kan det gå. Sitter här i min uniform för jag har inga extra myskläder med mig. Jag skulle ju bara ner o köra till Lule fram o tillbaks o sedan fara hem igen. Hjärnsläpp.

Dessutom lämnade jag kortläsaren hemma vilket gör att jag inte kan ladda en endaste bild från kameran. Batteriet behöver laddas. Mobilbatteriet kanske också behöver laddas, men det klarar sig nog bra tills i morron kväll. Hade min hjärna ställt in sig på att måndagen som sig bör, kommer efter söndagen och inte är en ny vecka bara för att det ÄR en ny vecka så hade jag nog haft med mig både sköna kläder och kortläsaren och kunnat dela med mig lite av mitt hotelliv eller annat. Bokstavligt bildligen också. Inte bara imaginativt för dig som läser.

Internet är stentrögt. Hubben sitter i trapphuset utanför korridoren. En kort, kort stund kan det blixtra till o vara bra anslutning men oftast visar radiolänken en ynka liten pinne. Testade datorn på vägen ner till Luleå igår (ordinarie förare körde) o det var full sprätt på nätet där. Fantastiskt.

Får se när jag är tvungen att svimma i säng. Fyra o fyrtio.... Hmmmm... Behöver då minst fem timmar. Om det går att somna!

Det regnar och bilarna plaskar fram nedanför fönstret. Dundret är helt dolt i dimmor o regnmoln. Riktigt gråväder!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

6 september 2009 18:29

Så tokigt det kan bli men det är mycket att tänka på har jag förstått. När tiderna är så oregelbundna som de är måste det ju vara lätt att missa ibland. Hjärnsläpp kan ju ALLA drabbas av och jag har ju ett inlägg om att vara dagvill och ändå vet jag inte om jag hade någon anledning just DÅ. Hoppas att inte Dundret LÅTER också... Blixtar och dunder!!

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards