Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Kvasthilda - 11 september 2009 21:28


Satt o tittade på Doobidoo o funderade på vem Måns är lik o det slog mig efter en stund. Jennifer Love Hewitt. De hade kunnat vara syskon. De har samma bruna ögon. Samma gulliga leende med lite halvslutna ögon. Spetsig haka (så spetsig en killes haka nu kan vara).

Samlade in lite bilder från Internet.


  


Av Kvasthilda - 11 september 2009 20:03


Mummmmmsss. Urgullige MÅNS är på TV :-))  Jag är kär i honom sen festivalen i somras. Va? Sa nån pojkspoling? Jajajaaaaa.... jag hör. Men han är skitsöt för det.

50e programmet. Ett litet jubileum för Doobidoo.

Första minuten. Jösses... Vad lite han hjälper till då, herr Kronér. Hahahahahaaaa!


Jessica Andersson o Claes Malmberg möter Måns Zelmerlöw o Anne-Lie Rydé.


Av Kvasthilda - 11 september 2009 18:18


Sonen håller på att hamra fast en nätverkskabel vid tröskeln i vardagsrummet. Vi har äntligen skaffat en kabel, lång nog att räcka in i hans rum så vi får bort en av alla datorer från tvsoffan... Just den här är väldigt tillfälligt placerad i ett hörn av soffbordet då jag tog med mig Lapptoppen förra helgen. Sen dess har den stått o tagit plats på bordet, fast i ett av hörnen ingen sitter i - utom sonen då. Makens gamla soffhörn, men han har ju en fåtölj nu.

På TVn är det nåt engelskt program om dansande halvnakna indianer med ben i näsan. Tror jag. Har kikat lite halvdant under lugg (om jag hade nån) o anat nåt i ansiktet. Kanske bara var pärlbroderierna i pannan. Vet inte. Hahahahahaaa.

Åker bort med Maken i morgon. Ska få se stugan i Långträsk. Älgjaktmarkerna. Fantastiskt. Är ledig till onsdag så Mamma o Pappa tar en minisemester tills dess. Tar givetvis med mig kameran o Lapptoppen. Lämnar Makens dator hemma till Storpigan. E-pigan har min stationära o Junior håller som sagt på att fixa till vår gamla o sedermera dotras fd till sitt rum. Ska köpa en ny skärm till den vad tiden lider. Måste få en plattskärm. Den är anskrämlig, det stora vidunder som hör ihop med burken idag.

Marubo heter indianerna hör jag. Kladdar rödfärg på kroppen där vidriga krigsmyror ska bita dem... Yikesss. De är ENOOOORMA! Myrorna. *ryyyyys* Herre gud vilket självplågeri. De sitter o skakar av giftet.


Elfte september. Jag var arbetslös den dagen för åtta år sedan. Maken ringde o sa åt mig att sätta på teven. Ett plan hade flugit rakt in i norra tornet av World Trade Center i New York. Jisses tänkte jag o slog på TVn. Det visades bilder från CNN. Folk var där o filmade. Bara några minuter senare såg man så nästa vidriga attack på det andra tornet. Sämre träff men med förödande resultat.

En annan liten och i sammanhanget fjantig detalj. Detta påverkade mig personligen på det viset att min hemsida försvann. Företaget jag hade (o fortfarande har) hemsidan hos hade (några av) sina servrar på Manhattan och WTC-attacken påverkade en stor del av centrala New York och servrarna tappade kontakten med omvärlden. Jag blev så småningom tvungen att ladda upp hela sajten igen. 2001 hade vi nog inte bredband heller om jag minns rätt, utan bara ett litet telefonmodem. *isch* Men det var då. Nu håller de på att bygga upp ett nytt torn på Ground Zero. Beräknat att stå klart runt 2014 eller så.


Av Kvasthilda - 11 september 2009 14:35


Saknar dej redan. Hoppas du hittar en plats nånstans där vi kan följa dig och dina upptåg.

{kramar}


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards