Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

mygg!???

Av Kvasthilda - 13 september 2009 17:33


Jissses. Det finns MYGG här! Trodde de hade vandrat vidare till andra jaktmarker vid det här laget.

Maken ställer upp dörren o en o annan geting hittar in, vilka jag försöker mota ut igen.

Lite wildlife har vi.

I fönstret sitter en spindel. Han har suttit på samma kvadratcentimeter sen vi kom igår. Ändrar benställningen emellanåt men kan inte se annars att den rör sig alls. Benen blir mer eller mindre synkroniserade varje gång jag tittar på den. Den sitter mellan fönsterrutorna. På mittspröjsen... Just nu har den de två främre vänstra (eller dess högra) benen ihop. Ser spegelvänd ut mot bilden nedan!

    

Utsikten genom det fönster spindeln sitter i.

Givetvis klickbara bilder...

 

 
 
EW

EW

14 september 2009 10:12

Myggen borde ABSOLUT inte vara NÅGONSTANS i vårt avlånga land just nu. Som jag nog har talat om tidigare i diverse sammanhang så kan jag räkna på ena handens fingrar hur många myggor jag har fått in här i lägenheten. Har haft några marodörer i mina föräldrars hus och på landet men det har varit värre somrar./Har i detta sammanhang inte hajat riktigt detta med klickbara bilder men i DET HÄR inlägget är det SOLKLART. Vad man än tycker om t.ex spindlar så måste jag ju säga att jag tycker att bilden blir läcker när den förstoras upp så där, men också den andra. Vilka finesser!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 september 2009 10:37

Oooohhh... ser nu att spindeln har vänt på sig. Den har suttit upp-o-ner som på bilden, sen jag såg den första gången. Nu har den vänt sig så huv'et är uppåt i fönstret... WOW.
Annars är den statisk där emellan fönstren. Fattar inte vad den lever av...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards