Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

kallt o jävligt

Av Kvasthilda - 17 september 2009 23:06


Sitter i Björkliden o väntar på vårt tåg hem. Det har inte kommit in på svensk mark än. Avgång strax före ett, enligt tidtabellen. Föregående tåg har redan avgått. Vi hade föraren med oss upp. En riktig surrpinne :-)

Det är svinkallt i vår landsända idag. Häromdagen var det nästan trivsamt ute, men nu är det riktiga isvindar. Tidigare idag haglade det. Var visst en rejäl hagelskur i stan under dagen. Jag måste leta fram mina långkalsonger. Och ta fram fleecejackan. Nåt extra att ha på sig. *burr* *hurv* *skak*


E-pigan är på kalas ikväll. På en torsdag.... Kompisen fyller 18 idag och det kan man inte vänta en dag med att fira. Det dröjer ännu någon månad innan hon själv blir det magiska vuxentalet gammal. Hon hade sett ut en klänning till helgens event och fick pengar till den. Givetvis hade priset gått upp igen sen hon såg den så det bidde ingen ny klänning. Den här veckan.


Junior är sjuk. Han har en ihärdig förkylning. Vaknade med feber i morse. Han kändes varm som attan. Måste investera i en vettig termometer! Den vi har börjar krångla. Är väl snart tjugo år! Dessutom har han nån form av nässelutslag som vi inte förstår varifrån de kommer. Datorallergi?? Såg bra ut i morse. Knepigt. De dyker upp på kvällarna.


Buddy Holly sjunger på teven. Eller är det Brolle? Handledaren ligger o kikar på dumburken. Medan jag sitter vid den här dumburken.... Är reklamavbrott. Tror han ser NCIS. Tyckte jag hörde signaturen till det.


Nåja. Ett tossibesök o lite vatten. Eller te eller nåt. Sen åker vi österut igen.


 
 
EW

EW

18 september 2009 11:30

Hörde/läste att säsongens första snö hade kommit till norra delen av landet nu, Katterjåkk bl.a tror jag väl. Här har det inte kommit någon, men det är OVANLIGT att det kommer något i september. I Dalafjällen kan det väl ibland i och för sig komma i augusti. Men just nu är det molnigt (men det ska bli sol enl. väderstationen) och +15 grader./Myndighetsåldern har ju varierat lite, 20 och 21 har det väl varit också tidigare men det tycks ha stannat vid 18 nu! Tråkigt att priset på klänningen hade gått upp, men hoppas att hon ändå har hittat något som hon tycker om./Trist med Juniors förkylning och ev. datorallergi. Så jag önskar att han KRYAR PÅ SIG NU!!! Kramar till dig och er från mig.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 26 maj 09:00


  Tema nr 263 Ser inte skogen för bara träd 147/366   Skir försommargrönska.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 11:00

Ahh. Här såg jag fram emot en lördagstimme med Anna Charlotta, o så sitter Annika vid rodret och styr oss genom sina vilda vatten i stället, fast med ACs karta. Med tanke på musiken och uppgifterna lät det som ACs kryss, men i sedvanlig ordning kände...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 09:00


  Eget tema nr 26 Färger jag blir glad av 146/366   Jag bara älskar vår vackra regnbågsvagn!    Här har den sällskap av en himlakropp. Fullmånen hänger i tråden ovanför :)        Tyvärr finns det personer som blir väldigt provo...

Av Kvasthilda - Fredag 24 maj 09:00


  Tema nr 248 Rinnande 145/366   Det har blivit en del "samlande" av bäckfåror de senaste jobbveckorna. Vi har ju X antal bäckar som kommer ner från fjällen omkring oss på sin väg ner till Torneträsk och de varierar enormt i storlek och vidd....

Av Kvasthilda - Torsdag 23 maj 09:00


  Tema nr 67 Fjällbäck 144/366   Den kommer från en av Kirunafjällens mest kända vyer; Lapporten. Miellejohka.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte N...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards