Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 september 2009

fredagsförälder

Av Kvasthilda - 18 september 2009 14:09


...är man visst idag.

Har haft tidernas sammandrabbning med min älskade tonårsdotter. Det är ett rent helvete ibland att vara förälder. Speciellt då dessa tonåringar inte lyssnar på vad man säger utan bara lever sitt liv på sitt sätt hur det än påverkar deras fortsatta framtid. Att bli vuxen är inte en dans på rosor men det krävs nån form av ansvarstagande i alla fall. *suck*

Bara en liten glänt genom fönstret till det liv man har som föräldrar till upproriska tonåringar.

Ska strax ut o jobba. Jobbar sen ökenskift i helgen och det känns inte sådär jättekul just nu, men vi blir väl sams så småningom.


 
 
EW

EW

18 september 2009 14:41

Det kan vara ett helvete oavsett om man är förälder eller inte och ljuvligt av samma anledning(ar). Skulle jag ha en "sammandrabbning" med någon ÖVERHUVUDTAGET innan jag känner att jag är fri(sk) blir jag sjuk DIREKT!! MÅSTE tänka POSITIVT i ALLA sammanhang. Så kommer jag bara UR detta, ska jag väl (förhoppningsvis) slippa skriva om "alltför mycket problem och sjukdomar alls"!!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elisannw

18 september 2009 14:59

Hoppas att det känns bättre för er båda snart, helst REDAN NU förstås!! Trevlig helg önskar jag er.

 
Ingen bild

din bitch till dotter.

18 september 2009 15:03

yesbox, you wish och jag ska ut ikväll. GODNATTTTT.

 
Berith

Berith

18 september 2009 15:41

Tonårstiden är verkligen en prövotid som känns evighetslång , men hux flux så vaknar man en morgon och man har kommit igenom den .....
Önskar dig en trevlig helg !!
Kramen =))

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

18 september 2009 15:50

Om snö och kyla tycker jag inte - men långkallingar är till stor hjälp i bister väderlek ;)
Att leva med tonåringar är som att balansera på en knivsegg ibland Och helt underbart härligt ibalnd. Hoppas du och Dottern blir sams innan du ska iväg och jobba, annars funderar du väl på det under körningen.
Krya-på-dig-hälsningar till Junior och ha det gott själv!
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Dante

Dante

18 september 2009 19:43

Tråkigt sånt där men som du skriver så går det säkert över. Hoppas ni får en bra helg trots allt! :)

Minns att jag hade några jävla dispyter med mamma när jag var yngre. Nu inser jag att jag ibland hade fel, men det finns tillfällen där jag fortfarande anser att jag hade rätt...hehe. Men oavsett så gick det alltid över och vi blev sams igen. :)

http://dante.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

366

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:33

Just det. Skrev fel och tänkte ändra när jag kom ihåg att det faktiskt är 366 teman i år. Har jobbat så mycket och varit upptagen under ledigveckorna så fotograferandet har kommit på skam. Därav det långa hoppet mellan senaste två temabilderna. Eller...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:00

Så trött! Blev sent inatt. Igen. Varit en vecka med långa skift och/eller körningar. Mycket som pågår längs järnvägen. Det är mycket vatten och rester efter urspårningen som inte kunnat fixats än. Ett skift till innan ledigvecka. Puh.    O Puh ja...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 09:00


  Tema nr 073 Folkdräkt 139/366   Det är en av de vackraste bunaderna jag känner till. Nordlandsbunaden.  Här har det precis avslutats ett studentavtackande i Haikjeften i Narvik.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*...

Av Kvasthilda - Fredag 17 maj 09:00

  Tema nr 256 Rödrutig 138/366   Gratulerer med Dagen!        Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards