Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 19 september 2009

väntans tider

Av Kvasthilda - 19 september 2009 19:49


Vårt tåg är en halvtimme sent. Har haft lokskada nånstans i södra Sverige under dagen. Bra inkörning ändå, för det har varit 140 minuter sent också! Tar tid att byta lok. Det är dessutom landets näst viktigaste tåg. Kör färskvaror från Oslo till Narvik. O tvärtom. Grönsaker norrut o fisk söderut. Antar jag. Kallas ju för fisktåget :-) O post. O annat. Vårt posttåg är numero uno i priolistan. Där ringer de o frågar vad som pågår om man är trettio SEKUNDER sen mellan driftplatserna... Är ju kul med den nya JTFen o Blankett 21. Måste stanna innan alla röda signaler (ja givetvis) men om den inte går att ställa om måste man skriva en blankett innan man får passera. Ibland blir det fyra på raken. Ofta ligger signalerna i block och kan inte fjärren ställa om en, blir det ofta minst en till. Intressant information va?

Sitter vid ett superskitigt tangentbord. Känns inte sådär jättefräscht. Växlingspersonal. Man blir skitig bara av att sätta sig vid spakarna på ett rent lok så man kan ana hur växlingspersonalen ser ut som oftast.

Har jobbat med datasupport och fått sitta vid andra skitiga tangentbord. Inte så kul när man kommer för att hjälpa till o man får parera snusfläckar o kaffespill...

Mer intressant information...

Tåget har passerat Fjällåsen. 22 minuter sen. Det tar sig. Vi kommer nog i tid till Narvik trots allt. Vårt uppehåll däruppe är ju endera för långt - man hinner bli trött, eller för kort, man hinner inte sova mer än halvannan timme och är ofta mer trött när man vaknar än innan. Kul att ha väckaren ställd på 02.45 eller så.... När man kanske somnat vid 01.15 Eller med lite tur en halvtimme innan det.....

 
 
Ulla

Ulla

19 september 2009 22:51

Kikar in en liten sväng bara. Har så mycket runt mig men ska försöka hälsa på er lite i alla fall.
Ha de gott/
Kramen Ulla o Brian

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

21 september 2009 13:38

Känner igen det där, Ulla.
Tid Tid Tid.
Alltid för lite!
Ändå är jag inte stressad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards