Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

arla morrr-gooon

Av Kvasthilda - 22 september 2009 05:43


Som mamma läste det i skolan. Det var en arla morr-goon. Vad är en morr-goon? Ungefär som plåtter-mos.

Uppe före tuppen idag. Katten har levt rövare inatt o jag har knappt sovit. Han rev ut blomkrukor i köket. Tror han hoppade ner från hatthyllan vi ett tillfälle också. Nånting damp i govlet med en duns men jag var för trött för att kliva upp. Dock kände jag mig manad när krukorna började flyga.


Ska till världsmetropolen Gällivare med mellantjejen. Tandställning ut, en annan skena in. Osynlig sådan, för den kommer att sitta på insidan tänderna. Fanastiskt. (o ja, det var medvetet felstavat... ett av mina knäppa uttryck)

Bussen till stan går 6.42 Bussen vidare söderut går 7.30 En liten väntan på tjugo minuter eller så. Den evinnerliga väntan. Lär bli mer väntan i eftermiddag, då vi inte vet vilken buss vi hinner med. Mjölkpallsbussen med alla härjande skolungar lär vi inte hinna med (tack-o-lov) men nästa går inte förrän två timmar senare... Tur att vi har orderrummet att gömma oss i en stund.

Nåja, lite kaffe nu. Får se om jag ids koka nytt eller värma upp det jag bara tog en kopp av igår. *urrrk*


 
 
Berith

Berith

22 september 2009 08:28

Inget är så långt som väntans tider...särskilt då man väntar på bussar...
Ha en trevlig dag i Gällivare !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Tintin Belisidia

Tintin Belisidia

22 september 2009 17:00

Jo, jag kan förstå att det blir en hel del väntan. Minns när jag var i Australien (4 mil från Brisbane i Queensland) och jag och en brevvän skulle åka buss. Jag frågade när bussen skulle komma "Snart" (ja, eller "Soon") fick jag till svar, och det kändes lite som "Den kommer om 5 minuter eller om 5 timmar"!! Uppe med tuppen och katten- GALET!!! Låter allt lite som min "galenpanna" till kattt också, söt som bara den men SJÖVILD.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elisannw

22 september 2009 18:15

Jo, just det... Pappa brukar säga "Fanatiskt" istället för Fantastiskt också ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards