Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Fototriss - siluett

Av Kvasthilda - 22 september 2009 19:53


Jag har en himla massa siluettbilder - av olika slag. Att välja TRE av dessa är omöjligt men jag plockade i alla fall ut tre bilder ur årets skörd av tågföringsfoton. Som elev får vi inte köra i Norge så det här är min handledare vid spakarna. Alla bilderna är av samma motiv, Rombaksbotn och utanför bron, Ofotfjorden mot Narvik. De blå är tagna vid samma tillfälle i våras, 9 maj runt klockan 23.30 och den tredje bilden är fotad en vecka senare och ett par timmar tidigare på kvällen.


  

 

Bilden är tagen genom ett skitigt lokfönster, därav lite extra fläckar...


 

 Se mer av utmaningen här.


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


En bonusbild för att jag inte kan låta bli. En inverterad siluett...


  

Norska signaler ser inte ut som svenska men Stopp är alltid Stopp. Det ligger en växel utanför tunnelmynningen och det andra spåret leder in i en annan tunnel men så småningom till samma stasjon som vi just lämnat, Katterat.


 
 
Jah Hollis

Jah Hollis

22 september 2009 21:13

Vackert ljus i dina siluettbilder.

http://jahhollis.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 september 2009 21:41

Njuter jag - eller NJUTER jag! Wow sååå vackert!
Kram!

http://lambergsfrua,bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

22 september 2009 22:00

Verkligen stämningsfulla bilder. Så du har inverterat också... Ska väl ta och redigera lite bilder snart också. Har dock testat lite men ännu utan att publicera.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

22 september 2009 22:19

Hahahhaaaa, bilden är inte inverterad som sådan. Det är bara att siluetten är ramen och inte det som finns i mitten.
Ser fram emot dina bilder!

Jah, tack för titten. Har kikat på dina bidrag också. Gillar bänken!

Tack Lambergsfrua :-) Kul att bilderna berör!

 
Munin

Munin

22 september 2009 22:19

riktigt bra bilder i din triss, min personliga favorit är bild nr3

http://www.muninet.se/fotograf

 
Anna

Anna

22 september 2009 23:21

vackra... precis vad jag behövde efter idag :(

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggplatsen.

 
Yvonne

Yvonne

23 september 2009 07:27

Jättefina bilder! Bonusbildern är riktigt fin! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

23 september 2009 09:21

TACK för den skönhetsupplevelsen! Kom väl till pass! :-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

23 september 2009 10:36

Tack alla goa :-)

 
Barbro S

Barbro S

23 september 2009 18:49

Vad gör väl lite skit på fönstren med så vackra vyer.

http://www.konstbarbro.blogg.se

 
ViDu

ViDu

25 september 2009 17:28

Spännande bilder. Den andra blir min favorit denna veckan.

http://smattagott.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Av Kvasthilda - Lördag 13 april 11:14

Måste gå ut medan det är väder så jag slänger bara ihop mina svar lite snabbt o tar lullullet senare. Gubben har åkt hem, men jag stannar en eller ett par dagar till, då jag fick inställt på måndag och slängde in en ledighetsansökan. Men krysset då'r...

Av Kvasthilda - Lördag 13 april 09:00


  Tema nr 349 Vårvinter 104/366   Tillome vattenpölarna har vårkänslor...      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards