Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

lyktsand

Av Kvasthilda - 23 september 2009 14:25


Köpte lite sand till lyktorna häromdagen så nu kan ljusen stå lite mer i våg i glasen! Sanden finns i en uppsjö färger. Hade faktiskt svårt att bestämma mig! E-pigan o jag gick in på en möbelbutik för att titta på allt möjligt (vi hade många timmar att ta livet av igår) och där fanns sand i olika grovkornighet och färger. Bestämde mig för en julröd metallicfärg. Köpte två burkar o hade glittersand överallt ett tag. Svindyra.

Vandrade vidare och hamnade på blomsterhandeln. Jaha, se där. De sålde sand i lösvikt. En tia per deciliter. Väldigt mycket mer överkomligt, men tråkiga färger. Inga glittriga eller glansiga. Jo, en och den tog jag ett par dl av bara-för-att. Men uppe på en hylla hade de fin, fin sand i färdiga förpackningar och bland annat i svart så det fick det bli! Det roliga är att det ser ut som krossad järnmalm! Inte den grå färg som min bakgrund har, utan en mer metallic färg som man kan se i vissa stenar man hittar på bangårdar där malmvagnar varit. Vissa stenar är glittriga. Väl hemma fyllde jag glasen med ett par matskedar var o ställde ner värmeljusen. Var ändå lite svårt att få sanden i våg! Men nu står ljusen i alla fall still i glasen.


Det fanns en häftig hylla i butiken också. Ungefär lika häftigt var priset men den kanske går att kopiera på nåt vis? Perfekt i ett rum för en tjej i övre tonåren som behöver plats för sina DVDer, Twilightböcker, pryttlar o pinaler o vackra parfymflaskor. Eller hur? Skulle SÅÅÅ gärna vilja ge henne en sån här hylla, men inte för nära 4,5 tusen pix.... Vi måste fixa till det där rummet.


På lasarettet fick jag ögonen på en uuuurläcker galge! Satte kameralinsen mot den o fick en lång frågande blick från en kille i soffan i väntrummet intill. Hahahahahaa! Visst är den snygg?? Guldfärgad med en stor blomma.

I en annan butik hittade vi en söt liten minibyrå. Perfekt för smycken, smink o annat smått o gott som tjejer har i sina gömmor. Perfekt också att ställa i en hylla med många fack. De handgjorda vaserna var också läckra. Fina färger, men inte vad jag fotade. De fick bara följa med på bilden som lite extra ögongodis.

Hur kan glasgrejer vara handgjorda btw?? Munblåsta må vara. Hantverk också, men handgjorda...? Inte utan värmehandskar ;)


 
 
Berith

Berith

23 september 2009 17:27

Jo det finns verkligen en hel del färger på sanden att välja mellan..våran lokala blomsterhandlerska har en hel del på lösvikt , jag brukar köpa några dl av varje färg...hahaha..bara utifall att...kan vara bra att ha hemma när andan faller på och man vill byta sand...hahaha...
super läcker galje...kan tänka mig att killen i väntrummet såg ut som ett levande frågetecken ...hahah...

Ha en mysig kväll !!
Kramen =)

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

366

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:33

Just det. Skrev fel och tänkte ändra när jag kom ihåg att det faktiskt är 366 teman i år. Har jobbat så mycket och varit upptagen under ledigveckorna så fotograferandet har kommit på skam. Därav det långa hoppet mellan senaste två temabilderna. Eller...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:00

Så trött! Blev sent inatt. Igen. Varit en vecka med långa skift och/eller körningar. Mycket som pågår längs järnvägen. Det är mycket vatten och rester efter urspårningen som inte kunnat fixats än. Ett skift till innan ledigvecka. Puh.    O Puh ja...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 09:00


  Tema nr 073 Folkdräkt 139/366   Det är en av de vackraste bunaderna jag känner till. Nordlandsbunaden.  Här har det precis avslutats ett studentavtackande i Haikjeften i Narvik.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*...

Av Kvasthilda - Fredag 17 maj 09:00

  Tema nr 256 Rödrutig 138/366   Gratulerer med Dagen!        Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards